مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش:

4 هزار نفر از دانش‌اموزان مدارس ابتدایی پسرانه تحت آموزش طرح شهید طوقانی قرار می‌گیرند

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت طرح شهید طوقانی به عنوان یک فعالیت در برنامه دفتر تربیت‌بدنی در سال تحصیلی جدید قرار گرفته و ۸۰ کانون در 2 فصل پاییز و زمستان، تعداد ۴۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس ابتدایی پسرانه با اولویت پایه‌های سوم، چهارم و پنجم ابتدایی را آموزش خواهند داد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
4 هزار نفر از دانش‌اموزان مدارس ابتدایی پسرانه تحت آموزش طرح شهید طوقانی قرار می‌گیرند

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش؛ نشست بررسی طرح شهید طوقانی با رویکرد فرهنگی و تربیتی و با عنوان نرمش صبحگاهی با ضرب‌آهنگ ورزش زورخانه‌ای و مرشدخوانی دانش‌آموزان در دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

این طرح با همکاری و هماهنگی فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی و دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی در سال ۱۴۰۱ به صورت پایلوت در ۷ مرکز استان کشور برگزار شد.

باران‌چشمه، رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در این نشست ضمن قدردانی از دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی و معاونین تربیت‌بدنی و سلامت استان‌ها جهت همکاری، برنامه‌ریزی و اجرای مطلوب این طرح در مدارس منتخب بر تداوم اجرای طرح در کلیه استان‌های کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۲ تاکید کرد.

محمد جعفری، مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه نشست بر اهمیت اجرای این طرح با عنایت به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه فرهنگ پهلوانی، فداکاری و احیای فضایل اخلاقی تاکید و اعلام کرد: در سال تحصیلی جدید این طرح به عنوان یک فعالیت در برنامه دفتر تربیت‌بدنی قرار گرفته و ۸۰ کانون در 2 فصل پاییز و زمستان، تعداد ۴۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس ابتدایی پسرانه با اولویت پایه‌های سوم، چهارم و پنجم ابتدایی را آموزش خواهند داد و افتتاحیه طرح پس از آموزش دانش‌آموزان در فصل پاییز در دی‌ماه برگزار خواهد شد.

صائبی، معاون فضاها و فعالیت‌های ورزشی نیز در این نشست در خصوص موارد و موانع اجرای طرح در سال گذشته به ویژه همکاری بیشتر هیات‌های زورخانه‌ای استان‌ها در تامین مدرسان و محتوای آموزشی یکسان در استان‌های کشور و هماهنگی فدراسیون ورزش زورخانه‌ای در معرفی کارگاه‌های تهیه ضرب و زنگ به عنوان تجهیزات اصلی این طرح تاکید کرد.

در ادامه نیز ملکی، دبیر فدراسیون ورزش زورخانه‌ای بر هماهنگی بیشتر معاونین تربیت‌بدنی و سلامت استان‌ها و هیات‌های ورزش زورخانه‌ای با برگزاری جلسات مشترک تاکید کرد.

همچنین ابراهیمی، رئیس گروه فعالیت‌های ورزشی هم به نحوه تشکیل کانون‌ها، تعداد دانش‌آموزان و زمان شروع طرح اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار