پانا گزارش می‌دهد؛

ظرفیت‌های نهفته برای شکوفایی بازار اقتصاد در شهرستان سراب

تبریز (پانا) - امروزه نبود سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در حوزه مختلف که جزء ظرفیت‌های ویژه هستند یکی از دغدغه‌های اصلی و اساسی برای تولید کنندگان و چالش و معضل بسیار مهم برای شهر و استان به حساب می‌آیند چرا که پایه و ریشه اصلی دستاورد‌های مهم وجود همین ظرفیت‌های ویژه در شهر‌ها و شهرستان است.

کد مطلب: ۱۳۹۳۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت‌های نهفته برای شکوفایی بازار اقتصاد در شهرستان سراب

امروزه با در اختیار داشتن تصویری واقعی از وجود ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف می‌توان با استفاده از نظرات و طرح های متنوع نخبگان این عرصه گام های موثری در راستای استفاده از این ظرفیت ها ایجاد کرد.

وجود ظرفیت های ویژه در حوزه های مختلف همچون وجود ظرفیت های ویژه اقتصادی عامل اصلی و پیشران در رونق تولید است چرا که ایجاد بستری مناسب برای رونق تولید همگام با افزایش کیفیت محصول موجب جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می‌شود.

تبدیل شهرستان سراب به یک قطب دامپروری موجب دستیابی به موفقیت های بزرگ در این عرصه می‌شود

حسن محمدپور، مسئول فنی یکی از کارخانه های فراوری محصولات لبنی در شهرستان سراب در جمع خبرنگاران و در حین برگزاری اردوی راویان پیشرفت گفت: این کارخانه محصولات خود را قبلا با برند خاتون در سراسر ایران ارائه می‌کرد که فعالیت خود را از اواخر دهه ۷۰ شروع کرده و تا دهه ۸۰ به فعالیت خود ادامه میداده اما با توجه با تعطیلی ۸ ساله ای که باعث وقفه تولیدات این کارخانه شد در طی ۲ سال اخیر دوباره این کارخانه شروع به تولید محصول کرده است.

وی ادامه داد: خامه، دوغ و پنیر های تخصصی از جمله محصولات این کارخانه است که خامه های تولید شده در این کارخانه به کشور روسیه نیز صادر می‌شوند.

محمدپور اظهار کرد: تمامی محصولات در بسته بندی های مشخص به کشور های روسیه، جمهوری آذربایجان و اقلیم کردستان صادر می‌شوند و لذا در راستای افزایش تولیدات در عرض یک سال ۴۰ درصد از فروش در بازار را افزایش داده ایم.

وی اذعان کرد: تعداد کارکنان این کارخانه ۲۰ نفر میباشد اما اگر ظرفیت را نیز افزایش دهیم میتوانیم این تعداد را ۳ برابر کنیم و نیرو های بیشتری را جذب کنیم.

وی تصریح کرد: برای تولید محصولات با کیفیت در اولین گام نیازمند شیر با کیفیت هستیم اما در این راستا با کمبود شیر در استان مواجه هستیم و برای تامین این نیاز اکثر از تهران شیر صادر می‌کنیم.

مسئول فنی یکی از کارخانه های فراوری محصولات لبنی در شهرستان سراب در پایان افزود: اگر بتوانیم سراب را به یک قطب دامپروری تبدیل کنیم به موفقیت های بزرگی دست میابیم چرا که شهرستان سراب از نظر آب و هوایی و تهیه علوفه تمامی ظرفیت ها را برای ارتقا و پیشرفت دارد.

طرح خط توسعه زمینه ساز افزایش تولیدات و فرصت اشتغال برای کارگران بیشتر است

رسول مهدوی، مدیر عامل یکی از کارخانه های تولید بستنی در شهرستان سراب نیز در جمع اصحاب رسانه استان گفت: از ۴۰ سال قبل کار اصلی ما تولید کردن بستنی بوده که در سال ۱۳۹۳ تصمیم گرفتیم این کار را به یک کار صنعتی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: ابتدای کار خود با ۳ نفر شروع کرده بودیم که به مرور زمان الان در تین کارخانه ۸۰ نفر مشغول کار کردن هستند و لذا به دلیل افزایش سطح کاری و توسعه قسمت های مختلف کارخانه در ۳ ماه اخیر جذب نیرو را به ۲ برابر خواهیم رساند.

وی اظهار کرد: عراق و عمان از جمله کشور هایی هستند که بستنی های این کارخانه علاوه بر صادر به نقاط مختلف کشور به این کشور ها نیز صادر می‌شود.

وی ادامه داد: برای طرح خط توسعه در نظر داریم کل این خط را به تولید کیک و ویفر اختصاص دهیم چرا که طرح خط توسعه باعث افزایش تولیدات و فرصت اشتغال برای کارگران بیشتر میشود و لذا محصولات قنادی نیز از جدید ترین محصولاتی است که در شش ماهه دوم به بازار عراق صادر می‌شود.

مهدوی در پایان تصریح کرد: امید است با حمایت های مسئولین و دولت بتوانیم گام های تاثیرگذاری در راستای حمایت از تولیدات داخلی و ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف برداریم.

افزایش ۵۰ درصدی تولیدات در سال جاری موجب مهار ۲۵ درصدی تورم شده است

علی هنرمند، مدیرعامل یکی از کارخانه های تولید مربا و بسته بندی عسل در شهرستان سراب در جمع اصحاب رسانه استان گفت: کارخانه عسل ریزان شهرستان سراب در زمینه تولید مربا و بسته بندی عسل فعالیت خود را آغاز کرده است که در این راستا ۱۲ نوع مربا در این کارخانه تولید می‌شود.

وی ادامه داد: راه اندازی خط Ioml با دستگاه های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲ همراه با ربات از جمله اقدامات جدید بوده که در این خصوص بسته بندی محصولات از ۵ گرم شروع شده و تا ۲ کیلوگرم ظرفیت دارد.

وی اظهار کرد: راه اندازی فاز دو این کارخانه از اولویت های اصلی بود که در این راستا این اقدام باعث شد تا از بعضی هزینه ها همانند تهیه کارتون صرفه جویی شود و لذا افزایش ۵۰ درصدی تولید نیز باعث مهار ۲۵ درصدی تورم شده است.

وی اذعان کرد: در این کارخانه با راه اندازی فاز دو ۸۰ نفر مشغول به کار هستند که در تلاش هستیم فاز ۳ را نیز راه اندازی کنیم که اگر این اقدام نیز صورت بگیرد تعداد کارگران دو برابر خواهد شد.

هنرمند در پایان تصریح کرد: در یک سال اخیر ۳ هزار و ۵۰۰ تن از انواع مرباجات و عسل به ارزش ۷ میلیون دلار به کشور های عمان، حاشیه خلیج فارس و عراق صادر شده است و لذا امید است با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود بتوانیم گام موثری را برداریم و شاهد رویداد های عالی باشیم.

رسیدن به دستاورد های مهم نتیجه استفاده از تمامی ظرفیت ها است

جواد بختیاری در جمع اصحاب رسانه استان ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: رسالتی که خبرنگاران بر عهده دارند مسئولیت بسیار سنگین است چرا که علاوه بر آگاه کردن مردم باید صداقت و راستگویی را در کارشان همواره رعایت کنند.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات در شهرستان سراب اظهار کرد: شهرستان سراب از ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه های مختلف برخوردار است و لذا در این راستا اگر به دنبال رسیدن به دستاورد های مهم هستیم باید از این ظرفیت ها استفاده کامل را بکنیم.

وجود ظرفیت ویژه در حوزه کشاورزی از جمله ظرفیت های اصلی و ویژه شهرستان سراب است

علی جهانی، فرماندار شهرستان سراب نیز در رابطه با ظرفیت های اقتصادی این شهرستان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: شهرستان سراب پتانسیل زیادی دارد و جزء شهرستان های علامه پرور است اما در این راستا سرمایه گذاری های کمی در این شهرستان صورت گرفته چرا که از جمله ظرفیت های مهم این شهرستان وجود ظرفیت کشاورزی سراب است که اگر در این حوزه سرمایه گذاری شود نتیجه های خوبی بدست خواهد رسید.

وی ادامه داد: در بحث سرمایه گذاری، ۵ سرمایه گذاری در حوزه دامداری و دامپروری انجام گرفته و لذا در این خصوص از مجموع ۳۴ هزار راس، ۱۰ هزار راس فقط به شرکت پگاه اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان سراب اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ در حوزه گلخانه ای ۱۲۰ هکتار سرمایه گذاری شده و ۳ سرمایه گذاری نیز در حوزه گردشگری انجام گرفته است در این خصوص در مجموع در این ۱۰ ماه اخیر ۱۱ سرمایه گذار به این شهرستان آمده و در حوزه های مختلف سرمایه گذاری کرده اند.

جهانی اذعان کرد: در حوزه مدرسه سازی شهرستان سراب رتبه اول در استان را هم در سال ۱۴۰۱ و هم در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داده است، در حوزه راه سازی نیز پروژه ۲۵ مسیر روستایی در حال اجرا است که رتبه دوم را کسب کرده و در حوزه بهداشت و درمان ۱۵ پروژه ساخت خانه بهداشت در دست اجرا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با سرمایه گذاری های مختلف از ظرفیت های این شهرستان به خوبی استفاده شود تا شاهد دستاورد های عالی در حوزه های مختلف باشیم.

داشتن بستری مناسب برای تحقق برنامه ها و طرح هایی که توسط نخبگان این عرصه طراحی می‌شود موجب استفاده از ظرفیت های ویژه توسط سرمایه گذاران داخلی و خارجی و سرمایه گذاری در خصوص این ظرفیت ها باعث رسیدن به بهترین دستاورد ها در حوزه های مختلف می‌شود.

استفاده از تمامی ظرفیت های موجود و تلاش برای توسعه و گسترش آنها باعث دستیابی به دستاورد های مهم در سطح استانی و ملی می‌شود چرا که این ظرفیت ها هستند که زمینه ساز موفقیت ها و پله های برتر در حوزه های مختلف هستند.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار