معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی:

مادران باید در آرامش مشغول کار باشند

تبریز (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی عنوان کرد فضا و محیط کاری باید برای خانم های فرزنددار محیا باشد و مادران باید در آرامش مشغول کار باشند.

کد مطلب: ۱۴۱۶۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مادران باید در آرامش مشغول کار باشند

محمد کلامی، معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: فضای کار باید به گونه ای برای زنان ظرفیت کند تا آنها با حفظ وظیفه مادری علاقه مند به فعالیت در واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی شوند.

کلامی ادامه داد: ایجاد آسایش و امنیت در فضای کار، تدارک مهد برای کودکان آنها و تهیه سرویس مناسب برای این بانوان دارای فرزند از جمله نکاتی است که باید برای افزایش رغبت به کار برای این عزیزان در نظر گرفته شود.

کلامی ضمن تاکید بر افزایش رغبت به کار به ویژه در واحدهای خصوصی گفت: نکته بعدی اعطای حق و حقوق قانونی نیروی کار است که فعالان اقتصادی باید تمام حقوق مادی و معنوی آنها را بپردازند تا رغبت در جامعه کار و کارگری برای فعالیت، به ویژه در بخش خصوصی بیشتر شود.

وی با اشاره به مسئله خود اشتغالی و درصد بالای آن در استان گفت: در فضای کاری استان ما درصد بالایی از جویندگان کار مایل به خوداشتغالی هستند و دوست دارند برای خودشان کار کنند که اگر دلیل این موضوع را از آنها بخواهیم به دو نکته دستمزد پایین و عدم تکریم و حفظ حرمت آنها خواهیم رسید.

کلامی افزود: اگر بخش خصوصی این مسائل را به صورت پرنگ تر رعایت کند و یا نگاهی ویژه به آن داشته باشد ما حتما خواهیم توانست از نیروی کار بومی در بنگاه های اقتصادی استفاده کنیم.

وی با اشاره به روش های تولید و ارتباط آن با نیروی کار گفت: کشوری که به سمت کمبود نیروی انسانی کار می رود باید در شیوه های تولید خود تجدید نظر کند، یعنی از روش کاربر به سمت روش های مکانیزه که در اصطلاح اقتصادی به آن سرمایه بر می‌گویند برود تا نیاز واحدهای تولیدی برطرف شود.

وی در انتها بیان کرد: با این روش ها می توانیم مسئله کار و کارگر را کنترل کنیم و مانع ورود کارگر از کشورهای دیگر که حتما برای ما مشکلات گوناگونی در پی خواهد داشت بشویم.

دانش آموز خبرنگار: عطا خباز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار