مدیر عامل توانیر:

مولد برق بیش از ۱۷ هزار مرکز کشور پایش شد

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت مولدهای برق بیش از ۱۷ هزار مرکز کشور مورد ارزیابی و رصد قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۴۱۷۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مولد برق بیش از ۱۷ هزار مرکز کشور پایش شد

به گزارش ایرنا، «آرش کردی» امروز (شنبه) در رزمایش آماده به‌کاری مولدهای اضطراری مراکز حساس و بیمارستانی کشور در محل مرکز پایش صنعت برق افزود: تعداد ۱۷ هزار و ۲۴۸ مرکز بازدید و وضعیت مولدهای اضطراری آنها ارزیابی شد.

وی ادامه‌داد: در این بازدیدها ۹ هزار و ۳۵ مولد برق مورد رصد و پایش قرار گرفت که نسبت به سال گذشته افزایش ۴۰۰ درصدی دارد.

مدیرعامل توانیر گفت: آماده به‌کاری مولدهای اضطراری مراکز حساس و حیاتی در این بازدیدها ۵۲.۲ درصد بوده است.

وی ادامه داد: مولدهای اضطراری در دو سال گذشته کمک خیلی خوبی به صنعت برق کردند و سبب شدند خاموشی در شبکه رخ ندهد.

مدیرعامل توانیر، پیوند صنعت برق با پدافند غیرعامل را به حدی عمیق دانست که شناخت مرزهای تفاوت آنها مشخص نیست.

کردی خاطرنشان‌کرد: تطابق ما با اصول و اهداف پدافند غیرعامل کاملا مشهود است، چگونگی تعامل و همکاری بین ما و سازمان پدافند غیر عامل نشان از آن دارد که چقدر در تحقق اهداف این سازمان موفق بودیم.

وی افزود: تلاش شد با امکانات موجود به شکلی حرکت کنیم که حداکثر بهره وری را داشته باشیم. نوع و چگونگی رابطه ما در دوره های گذشته خوب بوده و از تجربیات و راهنمایی سازمان بخوبی استفاده کرده ایم.

این مقام مسوول گفت: امسال در اوج مصرف برق با اقدام های مدیترتی به نحوی عمل کردیم که به تولید صنعتی، رفاه اجتماعی و بخش خانگی آسیبی وارد نشد.

کردی ادامه‌داد: توانستیم ناترازی برق را جبران کنیم و در این زمینه ۹۰۰ مگاوات در بخش اداری از مولدها استفاده کردیم.

وی اضافه‌کرد: اگر همکاری مشترکان نبود امسال کسری برق معضل ایجاد می کرد.

مدیرعامل توانیر اظهار داشت: امسال با توجه به استقرار گنبد حرارتی در خاورمیانه و با وجود اینکه پیش بینی می شد شرایط سختی را به لحاظ تامین برق داشته باشیم، اما توانستیم به‌خوبی پیک مصرف را پشت سر بگذاریم.

کردی گفت: افزایش دما باعث شد ما بدبینانه ترین حالت ممکن را پیش بینی کنیم، هر یک درجه افزایش دما افزایش مصرف یک‌هزار و ۸۰۰ مگاواتی را در پی داشت و پیش بینی می شد که بدترین سناریوها اتفاق بیفتد.

وی افزود: مصرف در روزهای متعددی از ۷۳ هزار مگاوات بالاتر رفت و در یک روز پیک مصرف ۷۳ هزار و ۴۶۳ مگاوات را داشتیم که این رقم افزایش مصرف ۲۶ درصدی را نسبت به روز قبل از آن نشان می‌داد.

این مقام مسوول با بیان اینکه متوسط رشد مصرف در پیک امسال ۶ درصد بوده است، خاطرنشان‌کرد: ما امسال در ۳۵ روز پیک مصرف سال گذشته را شکستیم که دلیل آن افزایش دما بود، این در حالی است که رکورد مصرف در سال ۱۴۰۱ فقط ۱۷ روز بود.

وی به رواج سیستم های ذخیره ساز برق در جهان اشاره کرد و گفت: اکنون ۸۹ درصد ذخیره سازی برق در جهان توسط باتری های لیتیومی انجام می شود.

مدیرعامل توانیر بر ضرورت حرکتبه سمت استفاده از ذخیره سازها تاکید کرد و از آمادگی همراهی توانیر با سازمان پدافند غیرعامل در این زمینه خبر داد.

کردی بیان‌داشت: مطالعات اولیه در این زمینه برای شهر تهران انجام شده است و به‌زودی نتایج آن حاصل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار