سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

توسعه دستگاه تعلیم و تربیت با کمک خبرنگاران امکان‌پذیر است

مشهد(پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت جامعه خبرنگاران ارتباط مستقیمی با دستگاه تعلیم و تربیت دارند و سبب رشد اهداف ما در بیانیه گام دوم انقلاب می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۹۳۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
توسعه دستگاه تعلیم و تربیت با کمک خبرنگاران امکان‌پذیر است

به مناسبت روز خبرنگار، نشستی با حضورسرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی با سردبیر و خبرنگاران خبرگزاری رضوی صورت گرفت.

علی مهدوی‌خواه، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه این نشست عنوان کرد: خبرگزاری‌ها ارتباط مستقیم و معناداری با دستگاه تعلیم و تربیت دارند. جامعه خبرنگاری در هر زمینه، رسالت مهمی بر دوش خود دارد و ادامه دهنده راه پیامبران و شهدا است. خبرنگاران با گسترهٔ فعالیت‌های خود می‌توانند در دستگاه تعلیم و تربیت بسیار مؤثر باشند.

وی افزود: گسترهٔ این فعالیت‌ها در زمینه تعلیم و تربیت، نیازمند یک اطلاع رسانی همگانی است و این کار تنها از عهده خبرنگاران برمی‌آید. وظیفه ما این است که سرعت رشد فعالیت‌ها را در طلیعه گام دوم افزایش دهیم تا به اهداف مشخص در بیانیه گام دوم نزدیک‌تر شویم.

مهدوی‌خواه باتوجه به فعالیت‌های دانش‌آموزی در حوزه پرورشی بیان کرد: یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش این است که پیگیر فعالیت‌هایی باشیم که قالب بر ۷٠ درصد دانش‌آموزان را درگیر کند. امروزه دانش‌آموزان کمتری در حوزه پرورشی فعالیت می‌کنند. تلاش ما بر این است که نوجوانان را در زمینه‌های پرورشی از جمله مسابقات فرهنگی، قرآنی، ورزشی و یا تشکل‌های مختلف جذب کنیم.

سیدهاشم فیروزی، سردبیر خبرگزاری رضوی نیز گفت: خبرگزاری رضوی بخشی از بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این خبرگزاری جز فعالین کشور با استقرار در شهر مشهد می‌باشد که فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: خبرگزاری مهر دارای سرویس‌های فعال زیادی است که از آنها می‌توان به سرویس فرهنگ وجامعه، اقتصاد و سیاست، دین و زندگی، جهان اسلام، چند رسانه‌ای و دیگر سرویس‌ها اشاره کرد. این مجموعه شبکه ارتباطی ۱۵ الی ۲٠ نفره دارد که به سبب افزایش برنامه‌ها این تعداد متغیر است.

مهدوی‌خواه در پایان از زحمات خبرنگاران خبرگزاری رضوی برای پوشش‌های خبری متفاوت و دقیق ازجمله آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد.

دانش‌آموز خبرنگار: نرجس داعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار