آموزش و پرورش استان بوشهر دستگاه برتر در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شد

بوشهر (پانا) - از اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به عنوان دستگاه برتر در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده معزز شهدا تقدیر شد.

کد مطلب: ۱۳۹۳۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش استان بوشهر دستگاه برتر در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شد

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت از ساخت فیلم سینمایی شهید نادر مهدوی و مستند شهدای استان خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جامعه را از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مصون نگه می دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این جلسه به تشریح عملکرد آموزش و پرورش استان بوشهر پرداخت و گفت: با توجه به شرایط و التهابات گذشته، تبیین‌ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان ضرورت مضاعفی پیدا کرده است.

علی موحدی افزود: در این راستا ما در آموزش و پرورش گنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز را به عنوان برنامه محوری استان با حضور خانواده‌های معزز شهدا و تعداد ۱۰۰۰ دانش آموز برگزار کردیم.

موحدی خاطرنشان کرد: یادواره ۱۴ شهید امور تربیتی و یادواره شهدای تربیت بدنی به صورت استانی و تعداد ۵۸۲یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز در ۵۸۲ مدرسه برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته با همکاری سپاه امام صادق استان؛ تعداد ۷۵۰۰ نفر دانش‌آموز به اردوی راهیان نور اعزام کردیم و در کشور حائز رتبه برتر شدیم، گفت: هدف ما در برگزاری این اردوها، مصونیت‌بخشی فکری و معنوی و تعمیق باورهای انقلابی و تمسک به سبک و سیره زندگی شهدای والامقام و ایثارگران عزیز و ترویج و پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

موحدی با اشاره به سرگذشت پژوهی شهدا ویژه دانش آموزان دبیرستان‌های دوره دوم و برگزاری مراسم بزم شهید ویژه دانش آموزان متوسطه دوم در راستای دیدار با خانواده‌های شهدای فرهنگی و دانش آموز در سراسر استان؛ برگزاری تور‌های دانش آموزی تحت عنوان گردشگری مقاومت با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و نامگذاری کلاسهای درس مدارس سراسر استان به نام شهداء از دیگر برنامه های اجرا شده آموزش و پرورش استان برشمرد.

وی اظهار کرد: تشییع شهدای گمنام در ۱۱۰ مدرسه با حضور ۳۳۰۰۰ دانش آموز و فرهنگی و برگزاری آئین‌های سالگرد شهید سلیمانی در بیش از ۲۰۰۰ مدرسه در سراسر استان از اقدامات ماندگار آموزش و پرورش در زمینه تعظیم، تکریم و ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت است.

موحدی در پایان با اشاره به راه اندازی پایگاه جامع اطلاعات شهدای فرهنگی و دانش آموز به آدرس shohada.buedu.ir در سامانه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: به‌روزرسانی این پایگاه اطلاعاتی می‌تواند گام موثری در حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و مرجع اطلاعاتی منحصر به فردی از شهدای والامقام فرهنگی و دانش آموز استان بوشهر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار