مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر

آموزش و پرورش، دستگاه برتر اجرایی استان بوشهر در ترویج فرهنگ نماز شد

بوشهر (پانا) - اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در هفتمین جشنواره استانی نماز به عنوان دستگاه برتر اجرایی در ترویج فرهنگ اقامه نماز معرفی و تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش، دستگاه برتر اجرایی استان بوشهر در ترویج فرهنگ نماز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در آئین اختتامیه هفتمین اجلاس نماز استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت‌های نماز در دستگاه تعلیم و تربیت با عنوان نماز" نور چشم رسول(ص) برگزار می‌شود، گفت: شرکت ۲۳ هزار دانش‌آموز در مسابقه‌های قرآن، عترت و نماز، برگزاری ۱۸ اجلاسیه نماز، ارسال ۷۰۰ اثر از دانش‌آموزان و فرهنگیان استان در جشنواره سراسری فجر تا فجر نماز، اجرای طرح ملی اتقان از مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه نماز است.

علی موحدی برگزاری ۲ همایش دانش‌آموزی شامل دختران فاطمی و رهروان مکتب حاج قاسم با حضور ۲ هزار دانش‌آموز دختر و پسر، اجرای ۶۰ برنامه در حوزه نماز، جشن تکلیف ۱۱ هزار دانش‌آموز دختر و پسر و آئین ضیافت نور روزه اولی‌ها برای ۱۶ هزار دانش‌آموز را از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در استان بوشهر عنوان کرد.

وی با اعلام این که در زمان حاضر ۲۵۸ امام جماعت روحانی در مدارس استان بوشهر فعال هستند، گفت: با همکاری نماینده ولی فقیه استان و استاندار بوشهر ۷۰۰ روحانی نیز با عناوین مختلف از جمله مشاور و طرح امین در مدارس استان فعال شدند.

موحدی ادامه داد: با وجود فعال بودن ۷۵۰ نمازخانه در ۲ هزار مدرسه اما بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مدرسه‌های این استان با کمبود ۳۰۰ نمازخانه روبرو هستند.

وی با بیان اینکه برخی از مدارس این استان از فضای مازاد خود برای ایجاد نمازخانه استفاده می‌کنند، اظهار کرد: انتظار می‌رود بخشی از کمبودها و نیاز فضاهای آموزشی استان در بخش احداث نمازخانه از محل مسئولیت اجتماعی صنایع برطرف شود.

موحدی افزود: با توجه به تعطیلی فضاهای آموزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی ۲ سال ، امروز نمازخانه‌ مدرسه‌های استان به ۱۲ هزار متر فرش سجاده‌ای و تجهیزات سرمایشی نیاز دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: امروز تولید و افزایش سرمایه اجتماعی برای نظام از طریق برنامه دینی، فرهنگی، ایثار و شهادت و آشنایی دانش‌آموزان با آموزه‌های دینی امکان پذیر است.

وی یادآور شد: در همین ارتباط در سال تحصیلی جاری هفت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر این استان با همکاری سپاه پاسداران به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار