معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز:

دانش‌آموزان البرز در محرم امسال در ۲۰۰ هیات عزاداری کردند

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد امسال دانش‌آموزان این استان در ۲۰۰ هیات مذهبی در سوگ حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش به صورت حضوری و مجازی عزاداری کردند.

کد مطلب: ۱۳۹۲۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان البرز در محرم امسال در ۲۰۰ هیات عزاداری کردند

سردار فتح اللهی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی با برگزاری مراسم ویژه ماه محرم و یا با تولید محتوا و از طریق کانال‌هایی که دارند به صورت زنده (لایو) در فضای مجازی از مکان‌های مختلف، مراسم ها را منتشر و بازپخش و از عزاداران حسینی پذیرایی می کردند.

وی با اشاره به اینکه تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان عزادار در قالب دسته‌ های سینه زنی و با نوحه خوانی، به یاد مظلومیت خاندان عصمت و طهارت (ع) به سوگواری پرداختند.

فتح اللهی بیان کرد: حضور پرشور و همراه با معنویت دانش آموزان و جوانان در این مراسم عظیم ثابت می کند که عشق به امام حسین(ع) و خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام به فرد یا گروه خاصی تعلق ندارد و درس واقعه عاشورا به خوبی نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده است.

وی تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت در راه احیای امر به معروف بود و امروز نیز توجه دادن بانوان به رعایت حجاب اسلامی مهمترین معروف جامعه محسوب می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یادآوری کرد: جامعه امروز ایران اسلامی و به ویژه جوانان آینده ساز به الگوهای عینی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان قسم خورده نظام نیاز دارند و چه الگویی مناسب‌تر از شهدای دشت کربلا و حضرت قاسم‌ابن‌الحسن(ع) می‌توان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با ابعاد مختلف قیام عاشورا می‌تواند توطئه دشمنان نظام را خنثی کند.

فتح اللهی در پایان تاکید کرد: ویژه برنامه های دهه اول ماه محرم با رویکرد تبیینی - امیدآفرینی در فضای حضوری و بستر شاد مدارس، دارالقرآن ها و کانون های فرهنگی تربیتی و ادارت آموزش و پرورش استان البرز سازماندهی و برگزار شد.

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل جانی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار