‌تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و وزارت آموزش و پرورش امضا شد؛

صحرایی: محرومیت‌زدایی از محلات کم‌برخوردار با محوریت مدرسه امری ضروری است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت مدرسه بر اساس سند تحول بنیادین، کانون تربیت محله است و با اهمیت قرار دادن مدرسه، جایگاه این نهاد مهم ارتقا خواهد یافت.

کد مطلب: ۱۳۹۲۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
صحرایی: محرومیت‌زدایی از محلات کم‌برخوردار با محوریت مدرسه امری ضروری است

به گزارش واحد اطلاع‌رسانی و روابط عمومی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی؛ جلسه شورای قرارگاه جهادی عدالت تربیتی با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس قرارگاه جهادی عدالت تربیتی، جانشین وزیر کشور در ستاد توسعه و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله، معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری، مدیرعامل بنیاد علوی، معاون عمرانی وزیر و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و جانشین و دبیران کارگروه‌های تخصصی قرارگاه جهادی در سالن جلسات دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش و رئیس قرارگاه جهادی عدالت تربیتی کشور با تسلیت ایام شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و‌ خوش‌آمدگویی به حاضران گفت: مدرسه براساس سند تحول بنیادین، کانون تربیت محله است و با اهمیت قرار دادن مدرسه، جایگاه این نهاد مهم ارتقا خواهد یافت.

رضامراد صحرایی ادامه داد: خلاقیت در موضوع محرومیت‌زدایی در محله با محوریت مدرسه، امری مهم و ضروری به‌شمار می‌رود و تغییرات رو به پیشرفت در سطح مدرسه و محله باعث افزایش سطح کیفیت مسائل آموزشی و پرورشی خواهد شد.

رئیس قرارگاه جهادی عدالت تربیتی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده و در حال اجرای قرارگاه جهادی گفت: قرارگاه جهادی عدالت تربیتی، کار‌های بزرگی انجام داده و تشکیل منظم جلسات قرارگاه با حضور معاونت‌ها جهت هم‌افزایی و بازدهی بیشتر فعالیت‌ها مهم است.

وی افزود: بسیاری از مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را می‌توان با بسیج نیروهای مردمی، جهادی و خیریه‌ها حل و فصل کرد. برکت حرکت‌های جهادی خیلی بیشتر از روش‌های معمول اداری است. باید تلاش کنیم دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها را در این جریان عظیم توجیه و میداندار اصلی قرار دهیم. اساساً کار برای خدا ماندگاری و اثرگذاری بیشتری دارد و زودتر نیز به نتیجه خواهد رسید.

آقامحمدی، جانشین وزیر کشور و رئیس ستاد توسعه و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله نیز در این جلسه ضمن قدردانی از وزیر آموزش و پرورش به جهت حمایت و تقویت فعالیت‌های جهادی و مردمی تحت پوشش قرارگاه جهادی عدالت تربیتی، آمادگی خود برای بسیج ظرفیت‌های سایر نهادها و سازمان‌های کشور به منظور شتاب‌دهی به تحول بنیادین در آموزش و پرورش ‌اعلام کرد.

در پایان جلسه، تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و وزارت آموزش و پرورش با موضوع بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک و همکاری در امر محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت پرورشی و آموزشی در روستاها و مناطق کم‌برخوردار کشور امضا و مبادله شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار