رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

باید دانش آموزان را باور کرد

اصفهان (پانا) - رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت امروزه باید دانش‌آموزان را باور کرد. دانش‌آموزان می‌توانند در عرصه‌های مختلف کوشا و حضوری فعال داشته باشند و مهم‌ترین چیزی که یک شخص در مقابل دانش‌آموزان باید داشته باشد؛ باور به اوست.

کد مطلب: ۱۳۹۱۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
باید دانش آموزان را باور کرد

احسان صنعتکار، رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره چرایی برگزاری جشنواره مطالعه و پژوهش در استان اصفهان گفت: علوم انسانی دانش‌آموزان را در مسیر فکری قرار می‌دهد و باعث حرکت آنها می‌شود. علوم انسانی پنجره‌های فکری نوینی را ایجاد می‌کند و باعث رسیدن به افق‌های بالاتر می‌شود. از همین جهت جایگاه این رشته تحصیلی در مقایسه با دیگر رشته‌ها متفاوت است، اما در سال‌های اخیر در حوزه علوم انسانی احساس ضعف می‌شد، بنابراین سعی کردیم که این ضعف را با جشنواره ها، گفتمان ها و کارسوق‌های متنوع کم کنیم.

وی افزود: در وهله اول اصل مطالعه کردن برای ما دارای اهمیت است، چرا که مطالعه موجب ایجاد بستر و فضایی جدید در ذهن دانش آموز می‌شود. این بستر دانش آموز را به اندیشیدن و تامل وا می‌دارد. این تامل و تعمق فکری راه را برای پژوهشی با اطلاعات مناسب باز می‌کند. پژوهش، قدرت و فضای فکری محقق را بازتر می‌کند و آن را به دید وسیع تری از مطالعات خود می‌رساند. در نتیجه نام این جشنواره «مطالعه و پژوهش» شد.

صنعتکار تصریح کرد: 40 نفر از دانش آموزان استعدادهای درخشان به مرحله نهایی رسیدند و ارائه و دفاع آنها در دبیرستان فرزانگان امین 2 جریان پیدا کرد. قالب «طراحی درس» رخدادی تازه بود. دانش آموز برای طراحی یک درس علاوه بر خواندن کتاب درسی خود به بهترین منابع موجود در حوزه تاریخ، جغرافیا و جامعه شناسی مراجعه کرده و اطلاعات خود را کامل تر می‌کند، پس می تواند با توجه به پیرامون و اتفاقات در جریان خود، مُقتَضیات و نیازهای کتاب را درک کند و احتمالا بهتر از تصمیم گیرندگان دست به طراحی یک درس بزند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: دانش‌آموزان در برگزاری و حضور این جشنواره و فعالیت هایی از این قبیل بسیار کوشا هستند، ما باید امروزه دانش‌آموزان را باور کنیم و بدانیم که دانش آموزان می‌توانند در عرصه های مختلف کوشا و حضوری فعال داشته باشند و مهمترین چیزی که یک شخص در مقابل دانش آموزان باید داشته باشد؛ بـاور به اوست.

قابل ذکر است جشنواره مطالعه و پژوهش با محوریت علوم انسانی در میان دبیرستان های سمپاد برقرار بود که استقبال زیادی را به همراه داشت. دانش آموزان می‌توانستند در سه حوزه جامعه‌شناسی، تاریخ و جغرافیا مطالعه و سپس در سه قالب مقاله نویسی، طراحی درس و طراحی پوستر آن را ارائه کنند.

خبرنگار: امیرحسین سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار