رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

هدف مدارس استعداد‌های درخشان، تربیت دانش‌آموزان کنش‌گر است

علوم انسانی دانش‌آموزان را در مسیر فکری قرار می‌دهد و باعث حرکت آن‌ها می‌شود

اصفهان (پانا) - رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت در مدارس استعداد‌های درخشان هدف، تربیت دانش‌آموزان کنش‌گر است، نگاه به دانش‌آموزان نباید نگاهی انفعالی باشد، بلکه تعامل مدارس ما با سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها راهکاری بوده ‌است تا تربیت اجتماعی دانش‌آموزان به سطوح بالاتر برسد.

کد مطلب: ۱۳۹۱۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
هدف مدارس استعداد‌های درخشان، تربیت دانش‌آموزان کنش‌گر است

احسان صنعت‌کار، رئیس اداره استعدادهای درخشان استان اصفهان، در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر اهمیت و جایگاه رشته علوم انسانی، توانایی محصلان این رشته را تحسین کرد و گفت: «در مدارس استعدادهای درخشان، در بین دانش‌آموزان دختر و پسر، دانش‌آموزان رشته انسانی در اقلیت هستند، اما برای ما ضریب بیشتری دارند.»

وی ادامه داد: «این تمایز به رشته آن‌ها برمی‌گردد، علوم انسانی دانش‌آموزان را در مسیر فکری قرار می‌دهد و باعث حرکت آن‌ها می‌شود. علوم انسانی پنجره‌های فکری نوینی را ایجاد می‌کند و باعث رسیدن به افق‌های بالاتر می‌شود. از همین جهت جایگاه این رشته تحصیلی در مقایسه با دیگر رشته‌ها متفاوت است.»

رئیس اداره استعدادهای درخشان استان اصفهان افزود: «علوم انسانی یک چاقوی دولبه است، چرا که مهم‌ترین گزاره در بحث‌های علوم انسانی پدید آمدن قدرت فکری است. قدرتی که انسانی‌ها را یا از عرش به فرش می‌آورد یا اینکه آن‌ها را از فرش به عرش می‌رساند.»

وی تاکید کرد: «در مدارس استعداد‌های درخشان سعی ما تربیت دانش‌آموزان کنش‌گر است، نگاه ما به دانش‌آموزان نباید نگاهی انفعالی باشد، تعامل مدارس ما با سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها راهکاری بوده ‌است تا تربیت اجتماعی دانش‌آموزان به سطوح بالاتر برسد.»

صنعت‌کار تصریح کرد: «البته رشته‌های علوم تجربی، ریاضی فیزیک و... جایگاه و اهمیت خاص خودشان را دارند و فعالیت‌های متنوع و خوبی در متن آن‌ها انجام شده است و ما از آن‌ها بسیار قدردانیم.»

خبرنگار: امیرحسین سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار