مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی:

امروزه ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی در میان نسل جوان بسیار مهم است

مشهد (پانا) - مدیر کل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی گفت امروزه ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی در میان نسل جوان بسیار مهم است، قرآن علاوه بر اینکه راهگشا و راهنما است، نوعی سبک زندگی ارائه می‌کند که در آن برکات الهی به همه خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۳۹۱۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
امروزه ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی در میان نسل جوان  بسیار مهم است

سید امیر شوشتری، مدیر کل اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این استان به عنوان میزبان بیست و سومین دوره مسابقات ورزشی و همچنین هجدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور انتخاب شده است.

شوشتری تأکید کرد: مقام معظم رهبری در جلسات متولیان نظام همیشه توصیه کرده‌اند که همگی قرائت روزانه قرآن را در دستور کار خود داشته باشند. ما باید از ایشان درس بگیریم و شک نکنیم که سخنان حکیمانه رهبرمان همیشه پیشرفت امور را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: دانش‌آموزانی که در مسابقات شرکت می‌کنند متصل هستند و ما باید از طریق آن‌ها سایر دانش‌آموزان را در این عرصه فعال کنیم. اگر توانسته باشیم بالاترین رتبه‌های علمی را داشته باشیم و نتوانیم لذت قرآن را به آنان منتقل کنیم موفق نبوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در مسابقات قرآن ۵۵۰ دانش آموز به همراه مربیان و سرپرستان خود از تمامی گروه های استثنایی از سراسر کشور شرکت خواهند کرد گفت: این مسابقات در رشته ‎های قرائت، حفظ، احکام، انشای نماز، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی و گفتمان مهدوی برگزار می ‎شود.

رئیس ستاد برگزاری مسابقات با اشاره به اهمیت و نقش فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و ورزشی در حفظ و تامین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان، به ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بیان کرد: بسترسازی لازم و مناسب برای توسعه و ارتقای فعالیت های ورزشی در سطوح گوناگون، تقویت روحیه همکاری و مشارکت در انجام فعالیت های ورزشی، ثبت توانمندی ها، تجربه اندوزی و استعدادیابی از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.

شوشتری بیان کرد: مسابقات ورزشی دانش آموزان طی دو دوره برگزار خواهد شد که در دوره اول ۲۷۰دانش آموز پسر در گروه های آسیب دیده بینایی و جسمی حرکتی از تاریخ یکم شهریور ماه لغایت ۵ شهریور در رشته های شطرنج، گلبال، دومیدانی و بوچیا به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و در دوره دوم نیز ۲۵۰دانش آموز دختر در گروه های آسیب بینایی و جسمی حرکتی از هفتم شهریور به مدت 4روز در رشته های شطرنج، گلبال، دومیدانی و بوچیا رقابت می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: استان خراسان رضوی همیشه بستر مهمی برای فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی کشور بوده است و تمام شرایط برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات مهیا است.

وی افزود: مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان در تمامی گروه های استثنایی از ۱۴ لغایت ۲۲ مردادماه در دو بخش دختران و پسران برگزار می شود و این استان میزبان مسابقات ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور از ۱ لغایت ۱۱ شهریور ماه خواهد بود.

دانش آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار