دانش‌آموز پایه‌ سوم دبستان شماره یک پسرانه‌ امام‌حسین(ع):

دوستی با ائمه و کمک خواستن از آنها در همه‌ مسائل زندگی راه‌گشا است

مشهد (پانا) - دانش‌آموز پایه‌ سوم دبستان شماره یک پسرانه‌ امام‌حسین(ع) مشهد گفت دوستی با ائمه و کمک خواستن از آنها در همه‌ مسائل زندگی راه‌گشا است و به دوستان دوستی با ائمه(ع) و پناه بردن به آنها توصیه می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۰۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
دوستی با ائمه و کمک خواستن از آنها در همه‌ مسائل زندگی راه‌گشا است

سید امیرعلی میرهادی 9سال دارد و دانش‌آموز پایه‌ سوم دبستان شماره یک پسرانه‌ است. دوستدار امام‌حسین(ع) است و از 4سالگی، با حفظ شعر در مهد قرآنی و هم‌چنین پیش‌دبستانی امام‌حسین شروع به آموزش قرآن کرده و نخستین‌بار در 7سالگی در صحن آزادی برای برنامه‌ رادیو زیارت در سالروز شهادت امام‌رضا(ع) اجرای دکلمه داشته و پس از آن برای اجرای برنامه در شام شهادت امام‌رضا(ع) نیز دعوت شده است. اکنون پس از گذراندن دوره‌های تخصصی این رشته، از دکلمه‌خوانان حرم رضوی است. سید امیرعلی انتخاب این راه را به‌ دلیل محیط مذهبی خانواده و علاقه به شعرخوانی و مداحی برای اهل‌بیت(ع) می‌داند.

وی در گفت و گو با پانا گفت:«دکلمه‌خوانی یعنی بیان شعرهایی در وصف، مدح و مرثیه برای اهل‌بیت(ع). گاهی مضمون این ابیات شامل آیات قرآنی و احادیث است که زمینه را برای حفظ موضوعی آیات و احادیث نیز پدید می‌آورد. با تشویق مربی پرورشی مدرسه‌مان، هم‌زمان با دکلمه‌خوانی، جزء۳۰، بخش‌هایی از جزء یک و آیات مرتبط با بعضی اجراها را حفظ کرده‌ام. اکنون هم با شرکت در کلاس‌های حفظ قرآن در دارالقرآن خاتم‌الأنبیا برای پیشرفت در روخوانی، تجوید و حفظ کل قرآن تلاش می‌کنم و در هر جلسه‌ کلاس، یک صفحه را حفظ می‌کنم. علاوه بر حفظ، معنی آیات را نیز آموخته‌ام. روزی یک ساعت به حفظ شعر و مطالعه‌ کتب اشعار آیینی می‌پردازم که در دکلمه‌خوانی برایم مفید بوده است. شعرها را پدر و مادرم یا گروه دکلمه‌خوانان حرم برایم انتخاب می‌کنند. با توجه به نوع مناسبت، همه‌ تلاشم از شعرخوانی توجه دادن مخاطب به اهل‌بیت و زنده نگهداشتن ایشان در قلب مردم است.»

وی بیان کرد:«انس با قرآن و یادگیری اشعاری در وصف اهل‌بیت(ع) باعث افزایش یادگیری و آسان شدن درس خواندن برای من و افزایش حافظه‌ام شده است. یک ساعت دکلمه و دو ساعت حفظ قرآن جزو برنامه روزانه‌ام است. علاقه‌ بسیاری به هیئت‌های مذهبی و شرکت در فعالیت‌های آن‌ها دارم و در مراسم هیئت بیت‌الحسین(ع) شرکت می‌کنم. گاهی نیز توفیق شعرخوانی در مجالس این هیئت و مسجد محله‌ خودمان (مسجد سبحان) را داشته‌ام. حال خوب، تندرستی، احساس امنیت و آرامش و اعتمادبه‌نفسی را که به‌ویژه هنگام دکلمه‌خوانی دارم از توفیقات مأنوس شدن با قرآن و ائمه‌ اطهار(ع) می‌دانم.»

میرهادی ادامه داد:«از کلاس اول در مسابقات حفظ قرآن در ناحیه و مدارس امام حسین(ع) شرکت کرده و هرسال موفق به کسب مقام برتر شده‌ام. امسال مقام اول رشته‌ مداحی ناحیه‌ ۶ را هم به‌ دست آورده‌ام. هم‌چنین تاکنون چند هزار بیت شعر در مدح و وصف حضرات معصومین(ع) حفظ کرده‌ام. مدتی شاهنامه‌خوانی و نقالی هم انجام داده‌ام و دو سال در جشنواره جابربن حیان برگزیده شده‌ام. به فوتبال علاقه‌مندم و تابستان‌ها در دوره‌های این رشته ورزشی شرکت می‌کنم. گواهی دوره‌های مبتدی و تکمیلی خوش‌نویسی با مداد را به‌ دست آورده‌ام و در کلاس‌های خوش‌نویسی با خودکار شرکت می‌کنم.»

وی افزود:«در زمینه‌ درسی هم جزو برترین‌های مدرسه هستم و درس خواندن و در کنار آن حافظ قرآن شدن، ادامه‌ دکلمه‌خوانی و ورود حرفه‌ای به زمینه‌ مداحی هدف اولم است و دوست دارم در آینده نویسنده‌ کتاب داستان برای نوجوانان بشوم زیرا به نویسندگی خیلی علاقه دارم.»

وی بیان کرد: «مشوقم ابتدا خانواده و لطف ائمه(ع) به‌ویژه امام‌ رضا است، سپس همراهی و یاری آقای قاسمی، مسئول گروه دکلمه‌خوانان حرم و استادانم آقایان اطاعتی، یعقوبی‌آل، قربان‌پور و قاسم‌پور که همواره قدردان آن ها هستم.»

وی در پایان گفت:« باتوجه به سن کمی که دارم، مخاطب‌هایم از اینکه این همه شعر را از حفظ اجرا می‌کنم به وجد می‌آیند. خوشحال می‌شوند و در زمان اجرا و پایان آن مرا مورد لطف خود قرار می‌دهند. محرم سال پیش در هیئت رضوان مدرسه‌ مداحی و در بیت‌الحسین(ع) فعالیت داشتم. برایشان شعرخوانی می‌کردم و به عوامل اجرای مراسم کمک می‌کردم. درباره‌ امام حسین(ع) کتاب‌های زیادی مطالعه کرده‌ و با شرکت در مراسم و استفاده از منبرها اطلاعاتی را به دست آورده‌ام. هر‌سال در این دو ماه برنامه‌هایی را در جاهای مختلف حرم و هم‌چنین حسینیه حرم اجرا کرده‌ام و از این بابت بسیار شاکرم.»

دانش آموز خبرنگار:حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار