عضو تیم ملی تکواندو نوجوانان در گفت‌وگو با پانا:

هدفم طلای آسیاست؛ برای ایران جنگیدن انگیزه قهرمانی به من داده است

د‌رس و ورزش را با هم دنبال می‌کنم/ تمام تلاش من این است که ‌بتوانم پرچم کشورم را در میادین آسیایی و جهانی بالا ببرم/ مسئولان آموزش‌و‌پرورش‌ از همه دانش‌آموزان ورزشکار حمایت کنند

تهران (پانا) - دانش‌آموز پایه یازدهم هنرستان شهیدشیرودی کرمان و عضو تیم ملی تکواندو نوجوانان می‌گوید تمام تلاشش این است که در مسابقات آسیایی که شهریور امسال در بیروت برگزار می‌شود مدال طلا بگیرد؛ او معتقد است که چون اسم ایران در میان است و برای ایران می‌جنگند انگیزه قهرمانی پیدا کرده است.

کد مطلب: ۱۳۸۹۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
هدفم طلای آسیاست؛ برای ایران جنگیدن انگیزه قهرمانی به من داده است

امیرمحمد رحمانی 9 سال است که تکواندو کار می‌کند، دارای دان سه تکواندو و دانش‌آموز پایه یازدهم از دبیرستان شهید‌شیرودی شهر کرمان؛ امسال توانست مدال طلای مسابقات کشوری را ازآن خود کند و در رقابت‌های انتخابی تیم ملی برای اولین بار به ‌تیم ملی تکواندو نوجوانان کشورمان راه پیدا کند. این دانش‌آموز ورزشکار قرار است شهریور امسال در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف حریفان خواهند رفت. او در گفت‌وگو با پانا از علاقه خود به تکواندو گفت و اظهار کرد: «سر کوچه ما ‌باشگاه هنرهای رزمی بود و من هر روز از کنار این باشگاه رد می‌شدم و علاقه داشتم که بروم، از نزدیک ببینم و من هم شروع کنم و همین کار را هم انجام دادم. خداراشکر خوب شروع شد و هر روز علاقه من هم به این رشته زیادتر شد.‌ وقتی خودم اقدام کردم، پدر و مادر من هم تشویقم کردند، حمایت کردند و این مسیر را با انگیزه بیشتری به پیش رفتم.»

او ادامه داد: «من سال گذشته مدال کشوری رده نوجوانان را ازآن خودم کردم اما نتوانستم به تیم ملی راه پیدا کنم. به همین خاطر تلاشم را بیشتر کردم و امسال در همین مسابقات کشوری موفق شدم مدال طلا بگیرم. خداراشکر با نظر مثبت مربیان هم توانستم امسال برای اولین سال به تیم ملی نوجوانان دعوت شوم.»

عضو تیم ملی تکواندو نوجوانان افزود: «‌از وقتی که من به تیم ملی راه پیدا کرده‌ام و تمرینات تیم ملی شروع شده، انگار تغییراتی را هم در خودم احساس می‌کنم. الان تمام تلاش من این است که ‌بتوانم پرچم کشورم را در میادین آسیایی و جهانی بالا ببرم. می‌خواهم پدرم و مادرم را خوشحال کنم، مردم را خوشحال کنم. حقیقتا چون اسم ایران در میان است انگیزه‌ام بیشتر است. برای ایران جنگیدن انگیزه قهرمانی به من داده است و از همین الان قول می‌دهم که تمام تلاشم را بکنم تا بر روی سکوی قهرمانی آسیا قرار بگیرم و مدال طلا بگیرم.»

رحمانی گفت: «هر ورزشکاری دوست دارد که قهرمان المپیک شود و من هم دوست دارم بتوانم به آن افتخار دست پیدا کنم.»

او که 9 ساله است تکواندو را شروع کرده و 4 سال است که به صورت حرفه‌ای این رشته ورزشی را دنبال می‌کند، گفت: «‌از طرف تیم مس کرمان و هیات تکواندو استان از من حمایت‌ شده است.»

این دانش‌آموز ورزشکار درباره ادامه ورزش حرفه‌ای خود و تحصیلش نیز گفت: «خیلی‌ها یا ورزش قهرمانی را ادامه می‌دهند یا به درس و مشق می‌چسپند اما تلاش من این است که هر دو را با هم پیش ببرم. خدا را شکر مدیران و معلمان هنرستان ما هم، شرایط من را درک می‌کنند. پیش بردن هر دوی اینها کار سختی است اما من تلاشم را خواهم کرد. در ورزش فعلا که قهرمان شدم وضع درسی‌ام نیز بد نیست، خدا را شکر خوب است.»

او اضافه کرد: «من انتظار دارم همانطور که در بخش ورزشی از ما حمایت می‌شود مسئولان مربوطه در حوزه تعلیم و تربیت نیز از ما حمایت کنند و انگیزه ما در این بخش نیز بیشتر شود. بالاخره ما راهی را دنبال می‌کنیم که راه قهرمانی است و تلاشی برای خودمان و افتخارآفرینی برای کشورمان است و اکنون نیز عنوان دانش‌آموز بر روی ماست. امیدواریم مسئولان آموزش و پرورش نیز از همه دانش‌آموزان ورزشکار حمایت کنند و برنامه‌های خوبی را برای آن‌ها تدارک ببینند.»

تکواندوکاران نوجوانان کشورمان قرار است شهریور امسال در رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا که به میزبانی لبنان در شهر بیروت برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار