معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

یکی از موضوعات مهم کشور پیشرفت اقتصادی، تولید و اشتغال است

مشهد(پانا)- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت یکی از موضوعات مهم کشور در حال حاضر پیشرفت اقتصادی، صنعت، تولید و اشتغال است و پیشرفت کشور با نقش‌آفرینی آموزش و پرورش محقق خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
یکی از موضوعات مهم کشور پیشرفت اقتصادی، تولید و اشتغال است

مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در آیین انعقاد این ۱۲تفاهم نامه گفت: طبق فرمایشات حضرت آقا ما با بیماری دانشگاه گرایی مواجه هستیم که باید با هدایت تحصیلی فرایندی و مطلوب و اجرای برنامه توسعه متوازن شاخه ای و رشته ای زمینه رفع این مسئله فراهم شود.

وی گفت: با شناسایی استعداد و علایق دانش آموزان زمینه تقویت آن ها در دوره متوسطه فراهم می شود و با مشاوره و هدایت تحصیلی مناسب دانش آموزان به سمت علاقه خود و نیازهای کشور راهنمایی می شوند و ماحصل آن توسعه متوازن در آموزش متوسطه نظری و فنی و حرفه ای و کاردانش در کشور است.

کاظمی تاکید کرد: حل مسئله اشتغال و تولید از طریق تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص امکان پذیر است و نیاز ضروری امروز کشور مهارت آموزی است. اما نکته قابل توجه این است که آموزش و پرورش به تنهایی نباید ایفاکننده این نقش باشد، بلکه همیاری و همراهی سایر دستگاه ها و نهادهای بخش های غیردلتی را می طلبد.

وی ادامه داد: تقویت نیروی انسانی و توسعه آموزش های مهارتی باید با مشارکت دینفعان اصلی بازار کار از جمله کارخانجات، شهرک صنعتی، اتحادیه ها و اصناف انجام شود و هنرستان های جوار مراکز صنعتی، خدماتی و کشاورزی را ایجاد کنیم. پایان این کار و انعقاد این تفاهم نامه ها تامین نیروی انسانی متخصص و ماهر با مشارکت خود صنایع و صنوف است.

وی بیان کرد: اگر دانش آموز ما بعد از خروج از آموزش و پرورش یک مهارت داشته باشد چرخه فقر و بیکاری قطع شده و کار و اشتغال برای وی فراهم می شود. آموزش های فنی و حرفه ای سیاست نیست، بلکه ضرورت است، زیرا از جمله چیزهایی که با تحقق این آموزش ها حل می شود. مسئله ازدواج و جوانی جمعیت و بیکاری است از دیگر موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری و همچنین پیشگیری کننده از آسیب های اجتماعی است.

کاظمی استان خراسان رضوی را استانی خاص و با ظرفیت های بالا عنوان کرد و گفت: بیش از ۴۰ هنرستان جوار در کشور در سال گذشته ایجاد شده و آغاز به کار کرده اند و قطار توسعه آموزش های مهارتی تازه حرکت خود را شروع کرده است و نتایج آن در راه است. به دنبال این هستیم سربازی دانش آموزانی که در این مدارس تحصیل می کنند را حل کنیم تا با تعهد به هنرستان و کارخانه جوار خود بعد از تحصیل در همان کارخانه مشغول به کار شوند.

شایان ذکر است آیین انعقاد دوازده تفاهم نامه آموزشی مهارتی و ایجاد ۱۲هنرستان جوار صنعت در استان خراسان رضوی با حضور جمعی از مسئولان در مشهد برگزار شد و در پایان این برنامه ۱۲قرارداد میان صاحبان صنایع از جمله نساجی، چرم و نانوایی با آموزش و پروش منعقد شد.

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار