مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش:

تحول در نظام تعلیم و تربیت بدون سلامت امکانپذیر نیست

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تحول در نظام تعلیم و تربیت یپبدون سلامت، امکانپذیر نیست، هدف از برگزاری این دوره تربیت مدرس مراقبان سلامت را گسترش صلاحیت و شایستگی‌های حرفه‌ای مراقبان دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۹۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تحول در نظام تعلیم و تربیت بدون سلامت امکانپذیر نیست

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش؛ اعظم گودرزی در آیین افتتاحیه دوره تربیت مدرس کشوری ضمن تشکر از مجموعه اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به جهت میزبانی از این دوره گفت: تحول در نظام تعلیم و تربیت بدون سلامت، امکانپذیر نیست.

گودرزی با اشاره به اهمیت ابعاد مختلف سلامت دانش‌آموزان به منظور پیشبرد برنامه‌های آموزشی و پرورشی افزود: هدف از برگزاری این دوره‌ها، گسترش صلاحیت و شایستگی‌های حرفه‌ای مراقبین سلامت است و محتوای آن بر اساس سند تحول بنیادین، طراحی شده است.

وی ادامه داد: طی این دوره‌ها در تلاش هستیم الگوهای جدید مدیریت بحران را به نحو عملی در اختیار مسئولین امر در مدارس قرار دهیم.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: با برگزاری دوره‌های تربیت مدرس کشوری، مراقبین سلامت خواهند توانست درک محیطی خود را نسبت به بحران‌ها افزایش دهند و در مواجهه با بحران‌های مختلف با بهره‌گیری از روش‌های مناسب، اقدامات لازم را انجام دهند.

این مقام مسئول، نقش نیروی انسانی در جهت ارائه خدمات سلامت به دانش‌آموزان را بسیار ضروری عنوان کرد و افزود: در جهت تکمیل نیروی انسانی، اقدامات مناسبی صورت گرفته و از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ شاهد جذب نیروهای متخصصی هستیم.

گودرزی در پایان با اشاره به جایگاه مراقبین سلامت در مدرسه خاطرنشان کرد: اهمیت هوشیاری مراقبین سلامت در مدارس بر کسی پوشیده نیست و باید با پیش‌بینی‌های مناسب در شرایط بحرانی، اقدامات درست انجام گیرد و در این راه باید از ظرفیت سفیران سلامت نیز بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار