معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

پوشش تحصیلی ۹۹ درصدی در دوره ابتدایی و ۹۰ درصدی در دوره متوسطه

استقبال هیات پاکستانی از تاسیس هنرستان‌های مرزی

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی حدود ۹۹ درصد و در دوره متوسطه نزدیک به ۹۰ درصد است.

کد مطلب: ۱۳۸۸۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
پوشش تحصیلی ۹۹ درصدی در دوره ابتدایی و ۹۰ درصدی در دوره متوسطه

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ محمدمهدی کاظمی در دیدار با ‌غلامعلی ملاح (معاون وزیر آموزش پاکستان) اظهار کرد: نقش و جایگاه آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت نسل آینده برای همگان مشخص است و ضرورت آن نیز قابل درک است.

وی گفت: عدالت اجتماعی، یک مساله مهم جهانی است که مهمترین وجه آن عدالت آموزشی است که پس از انقلاب اسلامی، فعالیت‌های بسیاری به منظور تحقق آن در آموزش و پررش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری رویداد «الف‌تا» و «ساخت ایران» تصریح کرد: رویداد «الف‌تا» به منظور ایجاد یک بانک ایده و طرح‌های تحولی و نمایش دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت به ویژه در حوزه هنرستان‌ها با عنوان «ساخت ایران» برگزار شد و در مسیر ایجاد گفت‌وگو میان ملت‌ها برای رشد تعلیم و تربیت یک رویداد بااهمیت بوده است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت‌های گسترده در راستای افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان خاطرنشان نمود: برای جمهوری اسلامی ایران، آموزش و پرورش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است در نتیجه در زمینه افزایش نرخ پوشش تحصیلی و جذب دانش‌آموزان لازم‌التعلیم، تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.

کاظمی با اشاره به افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان دختر پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی حدود ۹۹ درصد و در دوره متوسطه نزدیک به ۹۰ درصد است. مجموعا ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در دوره اول و دوم متوسطه و در ۴۶ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: بستری که برای افزایش پوشش تحصیلی و جذب بازماندگان از تحصیل فراهم شده، الگوی مدارس شبانه‌روزی و روستا مرکزی است که توجه ویژه‌ای به این مدارس شده است.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در زمینه دانش‌آموزان اتباع اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های کلان کشور، زمینه آموزش برای اتباع خارجی در ایران فراهم شده و تحصیل ۱۹۵۵ دانش‌آموز پاکستانی در مدارس جمهوری اسلامی ایران نشان از توجه ویژه به عدالت اجتماعی و عدالت آموزشی را دارد.

وی در ارتباط با آموزش مجازی در دوره شیوع بیماری کرونا گفت: در دوران تعطیلی مدارس با راه‌اندازی سکوی آموزشی و بستر شبکه شاد، آموزش در فضای مجازی پیگیری شد و امروز نیز با عنوان یک ابزار مهم آموزش ترکیبی از آن بهره‌برداری می‌شود.

کاظمی با اشاره به تنوع بالای رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای، تصریح کرد: در بیش از ۱۵۰ رشته، یک میلیون و ۸۴ هزار هنرجو در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند که این رشته‌ها مشتمل بر صنعت، خدمات، کشاورزی، هنر و غیره است.

وی در ارتباط با پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی گفت: پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی به منظور ایجاد موقعیت‌های یادگیری و تحقق روحیه پژوهشگری، خلاقیت و نوآوری در دانش‌آموزان پیگیری می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دیپلماسی مهارتی در پایان افزود: یکی از موضوعات بااهمیت میان کشورهای همسایه، مساله دیپلماسی مهارتی در حوزه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای است و تاسیس هنرستان‌های مر‌زی، یک راهکار مناسب برای توسعه آن است.

در ادامه این جلسه، ‌غلامعلی ملاح (معاون وزیر آموزش پاکستان) با اشاره به ضرورت دیپلماسی مهارتی گفت: توسعه دیپلماسی مهارتی، ضروری است و از تاسیس هنرستان‌های مر‌زی حمایت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار