نویسنده کتاب از حیرت تا اندیشه:

کتاب از حیرت تا اندیشه، انتقال مفاهیم فلسفی در راستای تربیت کودک است

تهران (پانا) - نویسنده کتاب از حیرت تا اندیشه درباره هدف خود از نوشتن این کتاب و موضوع آن توضیح داد و گفت کتاب از حیرت تا اندیشه، انتقال مفاهیم فلسفی در راستای تربیت کودک است.

کد مطلب: ۱۳۸۸۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
کتاب از حیرت تا اندیشه، انتقال مفاهیم فلسفی در راستای تربیت کودک است

نویسنده کتاب از حیرت تا اندیشه که متولد اردیبهشت ماه سال 1355 در شهر ارومیه است، مترجم زبان آلمانی در حوزه ادبیات کودک بوده و در رشته فلسفه تعلیم و تربیت ادامه تحصیل داده است.

وی همچنین دبیر کانون فرهنگی فلسفه و معنای زندگی در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی و صاحب امتیاز و سردبیر نشریه الکترونیکی "فکرانه" است.

آرش بابائی که یک فرد فعال و نویسنده باتجربه است، درباره موضوع کتاب از حیرت تا اندیشه گفت: «موضوع کتاب از حیرت تا اندیشه، نحوه تربیت فرزندان از راه آموزش مفاهیم فلسفی به کودکان است. در این راه سعی شده که انتقال مفاهیم به والدین به زبان ساده صورت گیرد.»

وی درباره هدف از نوشتن این کتاب افزود: «در واقع هدف من از نوشتن این کتاب، تشویق والدین به تربیت کودکان فلسفی است. منظور از کودک فلسفی، کودک پرسشگر است. کودکی که نسبت به دنیای پیرامون خود بی تفاوت نیست و چرایی و چگونگی موضوعات برایش اهمیت دارد. کودک فلسفی، کودکی است که دارای اندیشه و تفکر عمیق است.»

بابائی ادامه داد: «موضوع هر یک از فصل های این کتاب می‌تواند بهانه ای برای والدین باشد که با مفاهیم فلسفی آشنا و به نقش بالای خود در پرورش و تربیت فرزندانشان واقف شوند.»

وی گفت: «کلیه والدین عزیز که فرزندان بالای 3 سال دارند، می‌توانند از محتوای این کتاب بهره ببرند. همچنین به جز این کتاب، یک کتاب در زمینه تخصصی شغل خود گردآوری کرده و 3 کتاب داستان کودک هم از زبان آلمانی ترجمه کرده ام.»

بابائی درباره اهمیت آموزش نویسندگی اظهار کرد: «به نظر من توانایی هر کس در قلم زدن و نگارش، مثل دانستن زبان های گوناگون، دارای اهمیت بسیار است. این توانایی بایستی با آموزش های تخصصی از طریق اساتید فن، بیشتر و بیشتر در افراد جامعه تقویت شود. این اتفاق قطعاً موجبات پیشرفت فرهنگی و اجتماعی جامعه را فراهم می آورد.»

دانش آموز خبرنگار: سارا بتولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار