هوای مشهد برای همه افراد ناسالم شد

غلظت ذرات معلق ۷ برابر حداقل استاندارد است

مشهد (پانا) - با افزایش ریزگردها و آلودگی هوا شاخص کیفیت هوا در این شهر به ۲۲۵ رسید که نشان‌دهنده هوای بسیار ناسالم است.

کد مطلب: ۱۳۸۸۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
هوای مشهد برای همه افراد ناسالم شد

مطابق با توصیه‌ها، افزایش شدت آلودگی هوا و گرد و غبار در مشهد انتظار می‌رود. هم‌اکنون غلظت ذرات معلق در هوا به حدود ۷ برابر سطح استاندارد رسیده است. با توجه به این وضعیت، از شهروندان خواسته می‌شود تا حتی الامکان از حضور در فضای باز خودداری کنند.

رضا اسماعیلی، رئیس مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی شهرداری مشهد اعلام کرد که از ساعت ۵ صبح، شدت گردوخاک در آسمان شهر مشهد افزایش یافته است. شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در حال حاضر برابر با ۱۸۸ و در وضعیت ناسالم برای همه افراد است و انتظار می‌رود این شاخص در ساعات آینده همچنان در حال افزایش باشد. دلیل این وضعیت، سامانه ناپایدار شمال غرب استان است که با خشکسالی گسترده امسال، توده‌های گردوخاک جنوب و جنوب غرب خراسان را به مشهد منتقل کرده است.

همچنین، غلظت ذرات معلق در هوا حدود ۲۲۰ میکروگرم بر مترمکعب است که حدود ۷ برابر حداقل استاندارد تعیین شده است. انتظار می‌رود که این غلظت در ساعات آینده افزایش یابد.

با توجه به افزایش شدت آلودگی هوا و خطر بیماری‌های تنفسی، به شهروندان توصیه می‌شود تا حداکثر از حضور در فضای باز خودداری کنند و در مراقبت از سلامتی خود و دیگران دقت لازم را به خرج دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار