معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خبرداد:

اعتراضات معلمان در موضوع رتبه بندی تا قبل ازمهرماه تعیین تکلیف خواهد شد

یاسوج (پانا) - معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش خبر داد رسیدگی به اعتراضات معلمان در موضوع رتبه بندی تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید تعیین تکلیف خواهد شد .

کد مطلب: ۱۳۸۷۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اعتراضات معلمان در موضوع رتبه بندی تا قبل ازمهرماه تعیین تکلیف خواهد شد

جلسه بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات آموزش وپرورش شهرستانها ومناطق ۱۳ گانه کهگیلویه وبویراحمد با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، معاونت پاسخگویی به شکایات اداره کل ارزیابی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش وپرورش استان و روسای آموزش و پرورش شهرستانها ومناطق، مدیر کل نوسازی استان، رئیس دانشگاه فرهنگیان، مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان و رئیس سازمان دانش آموزی در محل باشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش استان برگزار شد.
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش در این جلسه با تقدیر وتشکر از فعالیتهای خوب انجام گرفته در آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمدگفت : موضوع پروژه مهر از مهمترین اقدامات آموزش وپرورش برای بازگشایی مدارس است که لازم است با برنامه ریزی هوشمندانه برای آغاز مهری بانشاط تلاش شود.
قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه در پروژه مهر باید به ساماندهی نیروی انسانی توجه ویژه داشته باشیم و وضعیت ساماندهی را صرفا در زمینه معلمان محدود نکنیم و به قشر خدمات، معاونان، معلم ورزش و دیگر کارکنان توجه کنیم گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که بر تمامی اقشار فرهنگی تمرکز لازم را داشته و به بهترین نحو ممکن ساماندهی نیروی انسانی را انجام دهیم تا به مشکل برنخوریم.

املاک آموزش و پرورش مستندسازی و تثبیت مالکیت شود
احمدی لاشکی همچنین در ادامه به مستندسازی املاک اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد ۲۱۳۰ ملک دارد که ۱۲۰۰ ملک دارای سند است.
وی افزود: روند سند دار کردن املاک در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد از ابتدای سال ۱۴۰۱ بسیار خوب بوده و این روند با توجه به زمان‌بر بودن پروسه در سال ۱۴۰۲ باید با برنامه‌ریزی دقیق و جدی ادامه پیدا کند تا هرچه بیشتر املاک آموزش و پرورش مستندسازی و تثبیت مالکیت شود.
قاسم لاشکی به نقش تربیت نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و بیان کرد: باید تلاش کنیم دانشگاه فرهنگیان را بیش‌از پیش احیا کنیم و فضای موردنیاز دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویر احمد با همکاری اداره کل نوسازی تامین کنیم.
وی افزود: در بحث دانشگاه فرهنگیان ما هر چقدر هزینه کنیم . سرمایه گذاری است.
وی اجرای طرح رتبه بندی معلمان را کاری بزرگ و ماندگار عنوان کرد و گفت: تبیین این کار بزرگ که با مجاهدت وزیر و حمایت مجلس صورت گرفت به خوبی صورت گیرد.
وی گفت: فرآیند اعتراضات درحال بررسی است و تا قبل از مهرماه همه معلمان در بحث رتبه بندی تعیین تکلیف خواهند شد تا معلمان با لبخند شادی مهر را آغاز کنند.

اعتراضات معلمان بررسی و رتبه استحقاقی به هر معلم داده خواهد شد
معاونت پاسخگویی به شکایات اداره کل ارزیابی وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به بحث رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: بحث رتبه‌بندی معلمان فراز و فرودهای کلانی داشت اما بالاخره با زحمت تمامی مسئولان در دولت ومجلس به ثمر رسید و اگر ایراداتی دارد قانون می‌تواند در آینده اصلاح شود زیرا اصل بر ریل‌گذاری است.
امیر حسین نعیمی افزود : قانون رتبه‌بندی معلمان بعد از سال‌ها معطلی در مجلس یازدهم تصویب و توسط وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم اجرا شد.

وی گفت: هر چند اجرای این قانون در ابتدا با مشکلاتی مواجه شد و اعتراضات معلمان را در پی داشت اما باید پذیرفت که این امر طبیعی است چرا که هم دولت این شجاعت را به خود داده تا قانونی که سال‌ها معطل مانده بود را اجرا کند و هم اینکه با توجه به تعداد بالای فرهنگیان و حجم مستندات بارگذاری‌شده در سامانه نمی‌توان منکر اشتباهات شد.

نعیمی خاطر نشان کرد : اعلام رتبه معلمان پایان کار نبود و وزارت آموزش و پرورش در اواخر سال گذشته این فرصت را برای معترضان ایجاد کرد تا بتوانند اعتراض خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند و فرآیند رسیدگی به این اعتراضات آغاز و تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید تعیین تکلیف خواهند شد.
وی افزود: امتیاز معلمان معترض به رتبه‌بندی بازنگری شده و در صورت هر گونه خطا در مدارک و تعیین رتبه، اعتراضات بررسی و رتبه استحقاقی به هر معلم داده خواهد شد .

رتبه سوم کشوری آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد در شاخص رشد توسعه کمی آموزش‌های فنی و کاردانش
مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با اشاره به دستاورد های آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان این استان در بین ۲۴ کشور موفق به کسب رتبه نخست هوش مصنوعی مسابقات بین المللی در استانبول ترکیه شدند.
حسنعلی عزتخواه افزود : کسب رتبه سوم کشور در شاخص رشد توسعه کمی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و بیش از ۳۰۰ رتبه ملی فرهنگیان و دانش آموزان بخشی از موفقیتهای آموزش وپرورش استان است.
وی به مشکلات آموزش وپرورش استان اشاره کرد و گفت : کمبود خودرو و نوسازی ناوگان حمل و نقل ادارات آموزش و پرورش استان ، مستهلک و فرسوده بودن ساختمانهای اداری و کمبود فضای آموزشی در بویراحمد و کهگیلویه بخشی از مشکلات آموزش وپرورش استان است که انتظار داریم مقام عالی وزارت در این زمینه آموزش وپرورش را یاری نماید.

در این جلسه تعدادی از معاونین و روسای شهرستانها و مناطق ۱۳ گانه آمورش وپرورش استان کهگیلویه مسایل، مشکلات و پیشنهادات خویش را راجع به مسائل آموزش وپرورش بیان و خواستار رفع آنان شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار