وزیر آموزش و پرورش در آیین پاسداشت شهدای دانش‌آموز و بانوان مجاهد مسلمان ؛

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس مسئولیت آموزش‌و‌پرورش است

تهران‌(پانا) - وزیر آموزش و پرورش در آیین پاسداشت شهدای دانش‌آموز و بانوان مجاهد مسلمان گفت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس یکی از مسئولیت‌های آموزش‌و‌پرورش است.

کد مطلب: ۱۳۸۷۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس مسئولیت آموزش‌و‌پرورش است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رضا مراد صحرایی در دومین یادواره ملی "لشکر آسمانی" با حضور ۶۰۰ دانش آموز دختر اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در مشهد مقدس گفت: غرب با ساخت نماد‌هایی مانند عروسک به دنبال ساخت الگو است، در دنیای بی‌الگوی غرب که کل تاریخشان از بسیاری از روستا‌های ما کمتر است، الگوسازی را یک راه برای حکومت‌کردن می‌دانند.

وی گفت: اگر الگو‌های خود را به نسل کنونی معرفی نکنیم برای ما الگوسازی می‌کنند، فاجعه این است که آن‌ها این الگو‌ها را وارد زندگی کشور‌های متمدن می‌کنند .

وزیر آموزش و پرورش دوره کنونی را دوره خرد و عقلانیت و آرمان خواهی دانست و افزود: الگو‌های ساختگی، آرمانی به ما نخواهند داد و در صورت انس با این الگو‌ها متحمل صدمات جدی خواهیم شد، در مقابل الگوهایی که ریشه در فرهنگ و تمدن خودمان دارد به ماندگاری و بقای جامعه می انجامد.

صحرایی بیان داشت: کار‌هایی که اتحادیه انجمن اسلامی در حوزه سرگذشت پژوهی شهدا انجام می‌دهد اقدامی در راستای معرفی الگو‌های واقعی است. یک کارکرد مهم دیگر این است که اتحادیه انجمن های اسلامی برخی دانش‌آموزان را به صورت قله و الگوی سایر دانش آموزان در آورد.

وزیر آموزش و پرورش معرفی شهدا توسط دانش آموزان را ذخیره‌ای برای آخرت آن‌ها دانست و گفت: برنامه‌های سرگذشت پژوهی شهدا توسط دانش آموزان یک اقدام زینبی است و این نوع اقدامات مجموعه انجمن اسلامی بسیار پسندیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیام من به دانش‌آموزان این است که راه شهدا را ادامه دهند تا چراغی که آن‌ها برای تعالی و شکوفایی فرزندانِ ایران اسلامی به یادگار گذاشتند، همیشه روشن بماند و مسیر صحیح را به آینده‌سازان این مرز و بوم نشان دهد.

وی افزود: انقلاب ما اساساً یک انقلاب فرهنگی بوده است و فرهنگیان، دانش‌آموزان و دانشجویان در آن نقش کلیدی ایفا کردند.

صحرایی ادامه داد: ترویج آرمان‌های شهدا و برپایی یادواره‌ها از وظایف اصلی به‌شمار می‌آید و قطعا ما این آرمان‌ها را به نسل‌های جوان در راستای پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت منتقل می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امنیتی که ما در حال حاضر داریم به پاس ایثارگری شهدا در دفاع از کیان کشور حاصل شده است و اهمیتِ برگزاری یادواره‌های شهدا کمتر از شهادت و ایثار نیست.

وی گفت: معلمان و دانش‌آموزانِ شهید مصداق بارزی برای بصیرت و دفاع از حریم ولایت هستند و همه ما مسئولیت داریم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بخصوص در سطح مدارس گام برداریم.

صحرایی تاکید کرد: پیام من به فرهنگیان این است که امید و ایمان را در دل دانش‌آموزان تقویت و آنها را به منظور نقش‌آفرینی برای آینده ایران عزیز آماده کنند.

همیشه رد همیشگی پای یک بانوی مجاهد در مسیر زندگی شهدا

حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز در این آیین گفت: بررسی سرگذشت پژوهشی شهدا توسط دانش آموزان نشان می‌دهد همیشه رد پای یک بانوی مجاهد در مسیر زندگی شهدا وجود داشته است.

وی افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان قدیمی‌ترین تشکل دانش‌آموزی است در این مجموعه خود را میزبان شهدا می‌دانیم که باعث افتخار ماست.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: همسران و مادران شهدا با صرف‌نظر کردن از داشته‌های دنیایی نقش بی‌بدیل در مسیر زندگی شهدا دارند.

تاریخی اظهار داشت: نقش بانوان در مسیر شهادت کمتر از رشادت خود شهدا نیست و بالاترین الگو برایمان دراین مسیر حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) هستند.

وی افزود: دختران شرکت کننده در این همایش، از مسئولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مدارس سراسر کشور و همچنین از برترین‌های درسی و اخلاقی هستند.

مطابق اعلام مسئولان دومین یادواره ملی لشکر آسمانی، سال تحصیلی گذشته، بیش از پنج هزار دانش آموز در برنامه سرگذشت پژوهی شهدا ثبت نام کرده اند.

شایان ذکر است؛ دانش آموزان در این آیین، میزبان پیکر شهید گمنام ۱۸ ساله‌ای بودند که این موضوع، حال و هوای معنوی خاصی به مراسم بخشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار