مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان:

نیازمند جهاد تبیین در مساله عفاف و حجاب هستیم

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان گفت روحیه نقادانه نسل جدید ایجاب می‌کند برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در بین دانش‌آموزان، ابتدا به تبیین فلسفه و اهمیت حجاب پرداخته شود تا دانش‌آموزان با ارتقای شناخت و بینش، حجاب را آگاهانه انتخاب کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۷۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
نیازمند جهاد تبیین در مساله عفاف و حجاب هستیم

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی حوزه امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش؛ نشست تخصصی زیست عفیفانه و تحکیم بنیان خانواده به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب با حضور مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور بانوان و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل برگزار شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان در این نشست با گرامیداشت روز ملی عفاف و حجاب اظهار داشت: حجاب، یک تکلیف شرعی است و در جامعه اسلامی باید شان حجاب رعایت شود. روحیه نقادانه نسل جدید ایجاب می‌کند برای توسعه فرهنگ و حجاب در بین دانش‌آموزان، ابتدا به تبیین فلسفه و اهمیت حجاب بپردازیم تا با ارتقای شناخت و بینش، دانش‌آموزان آگاهانه حجاب را انتخاب کنند.

رابعه امامی‌رضوی افزود: جهان‌بینی اسلام، حفظ استقلال میهن و حفظ رویکرد اسلامی به مساله حجاب است و به دلیل فرهنگ اسلامی در جامعه ایرانی، حفظ حجاب می‌تواند به تقویت استقلال میهن نیز منجر شود.

وی با تاکید بر اهمیت تبیین سیمای مطلوب زن در اسلام گفت: امروز در حوزه بانوان، دانش‌آموزان دختر مخاطبان راهبردی ما هستند و در راستای برنامه الگوی سوم زن مسلمان، لازم است با شناسایی و معرفی زنان و دخترانی که با حفظ حجاب خود توانسته‌اند در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و... افتخارآفرینی کنند، ظرفیت‌ها و توانایی‌های زن مسلمان ایرانی را به تمام جهانیان نشان دهیم.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور بانوان با اشاره به قدمت تاریخ و تمدن استان اردبیل گفت: وجود شیخ صفی‌الدین اردبیلی و سلسله صفوی که موجب رسمیت‌بخشی به مذهب شیعه شده‌اند، باعث شده است استان اردبیل، میراث دینی و شیعی عظیمی در دست داشته باشد و باید تلاش کرد تا این میراث به تمام جهان انتقال یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار