مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

جامعه هدف طرح صدف، دخترانی است که در شبانه‌روزی‌ها تحصیل می‌کنند

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت طرح صدف قبلا هم اجرا شده است. جامعه هدف این طرح دخترانی است که در دبیرستان‌های شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند و علاقمند هستند که تابستان در محیط‌های آموزشی و فرهنگی باشند.

کد مطلب: ۱۳۸۶۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
جامعه هدف طرح صدف، دخترانی است که در شبانه‌روزی‌ها تحصیل می‌کنند

طرح صدف (صیانت از دختران فرزانه) طرح توانمندسازی ویژه دانش آموزان دختر با شرایط خاص از کل استان، در دو ماه تیر و مرداد در حال برگزاری است. افتتاحیه این طرح با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، مدیر کل امور اجتماعی استانداری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، رییس شورای شهر مشهد، رییس پلیس پیگیری استان خراسان رضوی، معاون زندان های استان خراسان رضوی و نمایندگان اداره کل بهزیستی و علوم پزشکی در ناحیه پنج مشهد مقدس، دبیرستان شبانه روزی حاج رضا مقدم برگزار شد.

سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه بازدید از طرح صدف (صیانت از دختران فرزانه) گفت: «طرح صدف قبلا هم اجرا شده است. جامعه هدف این طرح دخترانی است که در دبیرستان های شبانه روزی تحصیل می کنند و علاقمند هستند که تابستان در محیط های آموزشی و فرهنگی باشند.»

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین گفت: «ما همه رویکردهای آموزشی و فرهنگی و تفریحی را در شبانه روزی حاج رضا مقدم در مشهد جمع کردیم. این دبیرستان در دو ماه اول تابستان با برنامه های متنوع با مضمون رشد فرهنگی، حرفه ای و آموزشی دانش آموزان، میزبان دختران مشمول طرح به معرفی استان است.»

احمد مسجدی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۵ گفت: «صدف مخفف سه کلمه صیانت از دختران فرهیخته یا فرزانه است. با هدف صیانت از دانش آموزانی که در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند و علاقه به مهارت آموزی دارند، شکل گرفته است.»

وی در ادامه افزود: «چند سال پیش در دبیرستان شبانه روزی حاج رضا مقدم و اداره کل این طرح اجرایی شده بود‌. طرح صدف ویژه دانش آموزان دختر در دوره های متوسطه اول و دوم است. این طرح سال های گذشته در سطح شهر مشهد اجرا می شد، اما امسال به تاکید مدیرکل آموزش و پرورش و با مشارکت اداره کل پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان رضوی در ناحیه ۵ با حضور ۵۰ دانش آموز دختر از سراسر استان صورت گرفت.»

مسجدی در ادامه درمورد روند اجرایی این طرح گفت: «دانش آموزانی که مشمول این طرح می شدند با هماهنگی ادارات نواحی دعوت می شوند و پس از پذیرش، در دبیرستان شبانه روزی حاج رضا مقدم اسکان داده می شوند. در دو ماه تیر و مرداد برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی، آموزشی با رویکرد توانمندسازی دختران را در دستور کار قرار دادیم.»

محمد جواد مهدوی نژاد کارشناسی پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناحیه ۵ مشهد نیز گفت: «طرح صدف از سوم تیرماه آغاز شد و تا ۳۱ مردادماه ادامه دارد. دختران دارای نیازهای خاص از سراسر استان معرفی و گزینش شدند و قرار است دو ماه اسکان داده شوند، برنامه های متنوعی از جمله تقویتی، آموزشی، فرهنگی، هنری، مذهبی، اردوهای مختلف و دوره های توانمندسازی را در دستور کار قرار دادیم که بعد از این دو ماه دانش آموزان حرفه ای را آموزش دیده باشند و ما بتوانیم از لحاظ روحی روانی و شخصیتی، بر آنها تاثیر گذار باشیم.»

دانش آموزان خبرنگار: زینب طلوع و ملینا زاروزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار