رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی خبر داد:

کلاهبرداری با ترفند فروش اقلام مورد نیاز ماه محرم با تخفیف ویژه

بیرجند (پانا) - رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی به‌ بهانه فروش وسایل مورد نیاز ماه محرم با تخفیف ویژه هشدار‌ داد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
کلاهبرداری با ترفند فروش اقلام مورد نیاز ماه محرم با تخفیف ویژه

سرهنگ قدرت الوانی اظهار‌ کرد: با‌ توجه ‌به نزدیک‌شدن به ماه محرم و تلاش بسیاری از هموطنان و همچنین بسیاری از هیئت‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه‌السلام برای تهیه اقلام مورد نیاز ماه محرم از قبیل لباس مشکی، ظروف و لوازم یک‌بار مصرف، لوازم پخت‌ و‌پز، تجهیزات صوتی مخصوص هیئت، خوار‌و‌بار و انواع مواد شوینده و ... به صورت اینترنتی، این موضوع مجرمان سایبری را به تکاپو انداخته است تا از این طریق از افراد و هیئت‌های حسینی کلاهبرداری کنند.

وی بیان کرد: در این روش از کلاهبرداری، مجرمان سایبری با انتشار گسترده آگهی‌های تبلیغاتی در فضای مجازی به بهانه خرید وسایل مورد نیاز ماه محرم و قرار‌دادن لینک جعلی در این آگهی‌ها، از عاشقان حسینی (ع) می‌خواهند برای خرید کالا وارد لینک جعلی موجود در این آگهی‌ها شده و در ادامه افراد را به ‌بهانه پرداخت هزینه به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکی آنان را خالی می‌نمایند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از شهروندان خواست: چنانچه قصد دارند اقلام مورد نیاز ماه محرم را به‌ صورت اینترنتی تهیه کنند، حتما از طریق سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند، خرید کنند و به آگهی‌های تبلیغاتی که از طرف شیادان سایبری و به‌ منظور کلاهبرداری از افراد در فضای مجازی انتشار می‌یابد توجه نکنند، همچنین قبل از دریافت کالا و بررسی اصالت و کیفیت کالا و حصول اطمینان، از واریز وجه به حساب افراد نا‌شناس در فضای مجازی جدا خودداری کنند.

این مقام سایبری خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند. همچنین شماره تماس 096380 مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار