600 هکتار به فضای فعلی نمایشگاه شهر آفتاب افزوده می‌شود

تهران (پانا) - مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب گفت با توافق‌های صورت گرفته ۶۰۰ هکتار به فضای فعلی نمایشگاه شهر آفتاب افزوده می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۶۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
600 هکتار به فضای فعلی نمایشگاه شهر آفتاب افزوده می‌شود

عباس تقدسی نژاد اظهار کرد: از جمله کارهایی که در نمایشگاه شهر آفتاب داریم این است که اخیرا توافقاتی با آستان حضرت امام (ره) داشتیم تا فضایی ۶۰۰ هکتاری به فضای فعلی نمایشگاه اضافه کنیم. این کار به نیت راه اندازی نمایشگاه های دائمی در کنار نمایشگاه های فعلی است تا در کنار نمایشگاه های فصلی و هفتگی نمایشگاه های دائمی را در حوزه های مختلف برگزار کنیم و اصناف مختلف کارکردهای خود را در معرض نمایش بگذارند.

مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب اضافه کرد: همچنین در حال توافق با وزارت علوم هستیم تا هاب محدوده علمی و فناوری کشور در این محدوده متمرکز شود و یک شهر نمایشگاهی درخور کشور را داشته باشیم.

وی درباره توسعه نمایشگاه شهر آفتاب توضیح داد: نمایشگاه یک طراحی اولیه دارد که مصوبه شورای شهر است که بخشی از ۱۳۸ هکتار فعلی است و شامل ۵۰ هزار هکتار فضای سبز و ۶۰ هزار هکتار بنایی که ساخته شده است می شود. در آن ۱۲۰ هزار متر مربع سالن های نمایشگاهی دیده شده است و در پهنه جنوبی آن طرح قدیم مجموعه های مکمل نمایشگاهی تحت عنوان ساختمان های تجارت جهانی و هتل‌ها تعریف شده که این طرح قبلا مصوب شده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه اضافه کردن موضوع نمایشگاه های دائمی را به این مجموعه و طرح کلی مثلث اقتصادی جنوب تهران‌ را مطرح کردیم امیداریم بتوانیم زنجیره ارزش اقتصادی را در جنوب تهران‌ ایجاد کنیم و بحث تولید انبوه را در شهرک های پیرامون با کمک برگزاری نمایشگاه افزایش دهیم. فرودگاه هم نقش محوری توزیع را در این زمینه داشته باشد.

تقدسی نژاد اضافه کرد: آنچه که به‌عنوان فضای افزایش نمایشگاه، مدنظر است این است که تعداد موضوعات نمایشگاه دائمی عددقابل ملاحظه ای است و در کنار آن طرح هایی از جمله ایجاد بندر خشک نیز دیده شده است.

مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب بیان کرد: کل این محدوده ۳۰ هزار هکتار است که بخشی از آن در حوزه توزیع و بخشی درحوزه تولید است. ۶۰۰ هکتار اشاره شده را با توجه به تعداد نمایشگاه های دائمی مطرح کردیم تا فضای تخصصی و تجاری را پیرامون نمایشگاه داشته باشیم، این ۶۰۰ هکتار به ۱۳۸ هکتار فعلی در پهنه جنوبی نمایشگاه اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه نگاه ساخت و سازی ما این است که وجهه ایرانی اسلامی به آن داده شود و در طراحی ها این نگاه را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: هدف ما در نمایشگاه این است که پهنه شمالی به نمایشگاه های فصلی و پهنه جنوبی به نمایشگاه های دائمی اختصاص داده شود و در نهایت هدف ما زمینه سازی برای ایجاد یک شهر نمایشگاهی است که مدعی برگزاری اکسپو در سالهای آینده باشد.

ارتباط موثر متخصصان در نمایشگاه

در ادامه رامین قاسم پور مجری برگزار کننده نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و کترینگ در مورد ویژگی های نمایشگاه امسال گفت: مجموعه نمایشگاههای تخصصی بین المللی HRCC با هدف ارتباط مستقیم خریداران و تولیدکنندگان صنعت غذا و نوشیدنی طراحی و برگزار میگردند. استفاده از تجهیزات مدرن در صنعت غذا و نوشیدنی، امنیت و ایمنی غذا را تامین کرده، در هدر رفت منابع نقش اساسی دارد. این نمایشگاه مرکز گردهمایی سالانه همه متخصصان صنعت یاد شده بوده موجب آشنایی بیشتر همه فعالان این صنعت می شود و این امر میزان ریسک سرمایه گذاری در صنعت را پایین می آورد.

وی افزود:‌ مجموعه نمایشگاههای طراحی شده در HRCC به بازدیدکنندگان امکان ارتباط تجاری با کلیه اقلام، تجهیزات، لوازم مصرفی، مواد اولیه، و … را ایجاد کرده همچنین حضور و غرفه داری صنایع و صنف های همگن در نمایشگاه امکان ایده گرفتن و پیاده سازی توسط مغازه و یا واحد تولیدی غذا و نوشیدنی برای آنها بوجود میاید.

قاسم پور عنوان کرد: سلامت فردی کارکنان، باعث پویایی هر مجموعه بوده، عدم توجه به این اصل تحلیل بهره وری و اتلاف سرمایه های انسانی و نقدینگی را در بر خواهد داشت.

وی افزود:‌ همچنین با بحران بوجود آمده در حوزه انرژی و مواد اولیه در جهان و کشورمان، صرفه جویی در منابع انرژی و مواد اولیه مجموعه های غذا اجنتاب ناپذیر می باشد.

قاسم پور عنوان کرد:‌ تجهیزات پیشرفته در رستوران و کترینگ ها، غذای سالم و بهداشتی با مواد مغذی مورد نیاز فرد را تولید کرده، علاوه بر آن در صرفه جویی انرژی هایی نظیر گاز، برق، آب ، زمان ، نیروهای انسانی و همچنین مواد اولیه مدارک مستدلی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ با عنایت به این موضوع و اهمیت سلامت اعضا جامعه، این شرکت "نمایشگاه تخصصی تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رستوران و کترینگ صنعتی" را ۲۰ - ۲۳ تیرماه مـاه سال ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب ابتدای اتوبان خلیج فارس روبروی حرم امام خمینی ره برگزار خواهد کرد.

قاسم پور عنوان کرد:‌ کالاهای این نمایشگاه شامل، تجهیزات پخت انواع غذا، تجهیزات آماده سازی، تجهیزات سرو غذا، تجهیزات انبار و نگهداری، تجهیزات شستشو، سیستم های برودتی، بسته بندی و ظروف یکبار مصرف، دکوراسیون، مبلمان رستوران، ظروف رستورانی، قهوه سازهای خانگی و صنعتی و … می باشد.

وی بیان کرد:‌ مخاطبین نمایشگاه کلیه صاحبان هتل ها، کترینگ ها، فود کورتها، اماکن و تاسیسات گردشگری؛ و همچنین مدیران تدارکات و تغذیه دانشگاهها، بیمارستانها، شرکت های نفت، گاز، پتروشیمی، ذوب آهن و …. می باشند.

برگزاری پنجمین نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رستوران، فست فود و کترینگ در نمایشگاه شهر آفتاب

رامین قاسم پور مجری برگزار کننده نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در شهر آفتاب از 20 تا 23 تیرماه 1402 به مدت چهار روز از ساعت 10 تا 18 آماده بازدید متخصصان، بازرگانان، فعالان صنعت غذا، نوشیدنی و کترینگ به صورت b2b با تولید کنندگان و فروشندگان ماشین آلات صنعت غذا و نوشیدنی است و انواع ماشین آلات داخلی و خارجی در این صنعت در 110غرفه با حضور بیش از 120 شرکت، در معرض دید علاقه مندان و فعالان صنعت قرار داردکد خبر: ۲۰۷۷۵۴تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۲اقتصاد گردان - مجری و برگزار کننده نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستوران، فست فود و کترینگ در شهر افتاب اعلام کرد: پنجمین دوره این نمایشگاه در تاریخ ۲۰ الی ۲۳ تیر ماه در محل دایمی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار می شود.

مدیر شرکت مبادلات نوین هزاره سوم به عنوان مجری برگزار کننده این نمایشگاه افزود: همزمان با نمایشگاه تجهیزات اشپزخانه صنعتی رستوران، فست فود، کترینگ شهرآفتاب، نمایشگاه نوشیدنی های سرد و گرم، قهوه و کافه قنادی نیز برگزار می شود.

رامین قاسم پور مجری برگزار کننده نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در شهر آفتاب از 20 تا 23 تیرماه 1402 به مدت چهار روز از ساعت 10 تا 18 آماده بازدید متخصصان، بازرگانان، فعالان صنعت غذا، نوشیدنی و کترینگ به صورت b2b با تولید کنندگان و فروشندگان ماشین آلات صنعت غذا و نوشیدنی است و انواع ماشین آلات داخلی و خارجی در این صنعت در 110غرفه با حضور بیش از 120 شرکت، در معرض دید علاقه مندان و فعالان صنعت قرار دارد.

وی با اشاره به مراسم افتتاح رسمی این نمایشگاه در ساعت 11 صبح، با حضور مسوولان وزارت گردشگری، وزارت صمت، شهرداری، نمایندگان مجلس، اتحادیه های مختلف صنفی و... افزود: در این نمایشگاه علاوه بر حضور شرکت هایی از ترکیه که محصولات و کالاها و ماشین آلات خود را عرضه می کنند، هیات های تجاری از ترکیه نیز حضور خواهند داشت. همچنین از کشورهای چین، اسپانیا، تایوان، امارات، قطر، عمان، افغانستان، عراق، آلمان و... نیز هیات های تجاری و شرکت های مختلفی در نمایشگاه حضور یافته اند.

ادامه داد: مهمترین هدف برگزاری این نمایشگاه، بر تولید غذای سالم از طریق ماشین آلاتی است که مصرف روغن و انرژی، آب و برق را کاهش می دهد و بازدید این دستگاه ها، برای بیمارستان ها، دانشگاه ها، هتل ها، وزارتخانه ها، و مراکزی که تولید انبوه غذا و مصرف بالا دارند، بسیار مناسب است.

مصطفی فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این نشست اظهار کرد: این نمایشگاه در حوزه آشپزخانه صنعتی و کترینگ برگزار می شود. ما در مجموعه خودمان ۱۳ فدراسیون گردشگری داریم و ۴۰ میز تخصصی در معاونت گردشگری فعالیت می کند که یک مورد آن توجه به مبحث خوراک و صنعت گردشگری مرتبط با آن است.

وی افزود: سیاست کلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حمایت از رویدادهای مرتبط با حوزه گردشگری است که در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود، در تابستان امسال بیش‌ از ۳۰۰ رویداد در بحث گردشگری داریم.

فاطمی ادامه داد: این نمایشگاه چند سالی بود که قرار بود برگزار شود و به دلایل مختلف به تعویق می افتاد اما بالاخره توانست بخش عمده‌ای از زیر ساخت‌های مجموعه های خوراک و رستورانی را گرد هم بیاورد تا کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند بتوانند کار خودشان را توسعه دهند.

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: امیدواریم وجود چنین نمایشگاه هایی به بهبود فعالیت ها و به روز رسانی ماشین آلات و آشنایی با گردشگری روز دنیا کمک و این نمایشگاه بتواند جایگاه خود را در بین نمایشگاه های کشور پیدا کند.

وی یادآور شد: این نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب شهرداری تهران برگزار می شود. این مجموعه در سالیان اخیر توانسته جای خود را در بین علاقمندان به برگزاری نمایشگاه باز کند.

فاطمی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص توجه به خوراک های بومی کشور عنوان کرد: درباره ثبت خوراک های بومی در سطح ملی و جهانی تلاش هایی داشتیم تا خوراک های ایرانی به مجامع بین المللی معرفی شوند و چند میز خوراک در معاونت داریم . تاکید وزیر میراث فرهنگی به توجه به میراث ناملموس و آیین ها و خوراک باعث می شود که به زودی اثرات آنها را ببینیم.

در ادامه این برنامه، عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب گفت: پنجمین نمایشگاه تجهیزات آشپرخانه، کیترینگ و نوشیدنی ها را در فضایی ۱۶ هزار متری در سالن A4 وA5 برگزار خواهیم کرد و برای این دوره ۵۰ درصد مشارکت کننده بیشتر داریم و ۵۰ درصد فضای نمایشگاهی بیشتری را زیر بار بردیم.

وی افزود: در این دوره نمایندگانی از کشورهای چین، آلمان، ترکیه و چند کشور دیگر را در نمایشگاه خواهیم داشت. هدف اصلی این نمایشگاه، کمک به تولید کننده داخلی است و در سال رشد تولید و مهار تورم باید به تاثیر نمایشگاه هایی از این دست در رشد تولید برسیم‌.

تقدسی نژاد ادامه داد: از جمله کارهایی که در نمایشگاه شهر آفتاب داریم این است که اخیرا توافقاتی با آستان حضرت امام (ره) داشتیم تا فضایی ۶۰۰ هکتاری به فضای فعلی نمایشگاه اضافه کنیم. این کار به نیت راه اندازی نمایشگاه های دائمی در کنار نمایشگاه های فعلی است تا در کنار نمایشگاه های فصلی و هفتگی نمایشگاه های دائمی را در حوزه های مختلف برگزار کنیم و اصناف مختلف کارکردهای خود را در معرض نمایش بگذارند.

مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب اضافه کرد: همچنین در حال توافق با وزارت علوم هستیم تا هاب محدوده علمی و فناوری کشور در این محدوده متمرکز شود و یک شهر نمایشگاهی درخور کشور را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار