رئیس شعبه چهار دادگاه تجدید نظر خراسان رضوی:

هدف طرح قاضی در مدرسه، آشنایی دانش‌آموزان با اصول و مبانی اولیه حقوقی است

مشهد(پانا)- رئیس شعبه۴ دادگاه تجدید نظر خراسان رضوی گفت هدف طرح قاضی در مدرسه، آشنایی دانش‌آموزان با اصول و مبانی اولیه حقوقی است تا دانش‌آموزان بتوانند در مقاطع مختلف از این آموزش‌ها استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۶۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
هدف طرح قاضی در مدرسه، آشنایی دانش‌آموزان با اصول و مبانی اولیه حقوقی است

احمد رضا امینی زهان، رئیس شعبه ۴ دادگاه تجدید نظر خراسان رضوی، در حاشیه برگزاری کارگاه توانمندسازی ویژه مدیران مقاطع متوسطه با حضور قضات دادگستری گفت: «هدف طرح قاضی در مدرسه، آشنایی دانش آموزان با اصول و مبانی اولیه حقوقی است تا دانش آموزان بتوانند در مقاطع مختلف از این آموزش ها استفاده کنند. بخشی از آموزش ها مربوط به پیشگیری از وقوع جرم و بخشی دیگر مربوط به مسائلی است که بعد از وقوع جرم پیش می آید.»

وی گفت:«طرح قاضی در مدرسه با همکاری آموزش و پرورش و قوه قضائیه سالهاست که عملیاتی شده است. در طی جلسات معاونت محترم مدیرکل دادگستری خراسان رضوی با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی این طرح دوباره در دستور کار قرار گرفت.»

وی افزود:«هدف برگزاری دوره توانمندسازی ویژه مدیران مقاطع متوسطه با حضور قضات دادگستری مربوط به سال گذشته و اختشاشات است که بخشی از این مسائل منشأ از کم کاری ما دارد. با این نگاه که ان شاءالله بتوانیم گذشته را جبران کنیم و این موضوع تکرار نشود، مجری اجرای این طرح هستیم.»

احمد مسجدی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۵ گفت:«یکی از ظرفیت هایی که در آموزش و پرورش ناحیه ۵ وجود دارد، ظرفیت آموزش های ضمن خدمت است. هدف آموزش های ضمن خدمت به روز کردن معلم های ما در هر پایه و در هرسن و سالی است. یکی از نیازهایی که دانش آموزان دارند نیازهای قضائی است، ممکن است دانش آموزان بر اثر ضعف اطلاعات خود در حوزه قضائی و دادگستری دچار مشکل شوند.»

وی گفت:«توانمندسازی مدیران، معاونین و معلمین مدارس و هرکسی که با مجموعه دانش آموزان رو به رو است، یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد. کارگاه توانمندسازی که با حضور مدیران مقاطع متوسطه و قضات دادگستری برگزار شد، در راستای همین توانمندسازی بود، هرچقدر ما همکاران خود را در حوزه های شغلی آگاه تر کنیم و این آگاهی به دانش آموزان منتقل شود، قطعا دانش آموزانی را خواهیم داشت که کمتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند.»

محمدجواد مهدوی نژاد، کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناحیه ۵ گفت:«طرح قاضی در مدرسه چندین سال متوالی اجرا شد اما دراین بین چندسال وقفه ایجاد شد و طرح اجرا نشد، قرار است از امسال دوباره اجرایی شود. جلسات تبیین طرح قاضی در مدرسه در نواحی مختلف و همچنین ناحیه ۵ درحال شکل گیری است.»

وی افزود:«کارگاه توانمندسازی که ویژه مدیران مقاطع متوسطه و با حضور قضات دادگستری بود، در ابتدا با سخنرانی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۵ شروع شد، با سخنرانی رئیس شعبه ۴ دادگاه تجدید نظر خراسان رضوی ادامه پیدا کرد و در آخر با نقطه نظرات و سوال های مدیران مقاطع متوسطه و پاسخگویی قضات دادگستری پایان یافت.»

دانش‌آموزان خبرنگار: زینب طلوع، ریحانه یزدی‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار