رشته «راهبری جرثقیل» در هنرستان های کاردانش راه‌اندازی می‌شود

تهران (پانا) - در راستای پاسخگویی به نیاز صنایع پتروشیمی، فولاد، بنادر، سکو‌ها، انبار و کارگاه‌ها و تصویب برنامه‌درسی در کمیته کاردانش شورای عالی آموزش‌و‌پرورش، رشته راهبری جرثقیل در شاخه کارانش راه‌اندازی و اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۳۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
رشته «راهبری جرثقیل» در هنرستان های کاردانش راه‌اندازی می‌شود

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، احمدرضا دوراندیش معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: «راهبر جرثقیل» از مجموعه مشاغل حوزه حمل و نقل زمینی است که شایستگی‌هایی از قبیل به کارگیری تجهیزات جرثقیل، به کارگیری ادوات هیدرولیکی جرثقیل، راه‌اندازی و هدایت جرثقیل و باربرداری بر اساس دیاگرام کاری دستگاه، کاتالوگ ‌خوانی و نحوه استفاده از کاتالوگ‌های سرویس و نگهداری جرثقیل، سرویس و نگهداری دستگاه، بازرسی قسمت‌های مختلف و اجرای نکات ایمنی و حفاظتی کار با دستگاه جرثقیل را به‌عهده دارد.

دوراندیش افزود: با توجه به توسعه کشور، در ایران بیش از پیش جرثقیل تلسکوپی و چرخ زنجیری در صنایع، پتروشیمی، فولاد، بنادر، سکو‌ها، انبار و کارگاه‌ها نیاز است و برای راه‌اندازی و راهبری یک جرثقیل نیاز به نیروی کار ماهر در سطوح مختلف صلاحیت حرفه‌ای داریم.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: طراحی و راه اندازی این رشته در شاخه کاردانش در راستای تامین نیروی متخصص و کارامد است که برنامه‌ریزی آن در کمیته کاردانش با حضور ذی‌نفعان و مشارکت‌کنندگان این حوزه از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه جرثقیل‌داران، نماینده مجمع خیرین و... به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار