در دبیرستان حربن ریاحی تهران برگزار شد؛

برگزاری آخرین جلسه هدایت تحصیلی پایه نهم

تهران (پانا) - با اتمام امتحانات خرداد و نزدیک شدن به دریافت هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم، دبیرستان حربن ریاحی تهران آخرین جلسه از سلسله جلسات هدایت تحصیلی را جهت آگاهی‌بخشی خانواده‌ها برگزار کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آخرین جلسه هدایت تحصیلی پایه نهم

خلیل طاهری؛ مدیر دبیرستان حربن ریاحی با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی برای دانش آموزان پایه نهم عنوان کرد: هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دو مسئله کاملا وابسته به هم است‌. در ابتدا و در آغاز سال، با برگزاری جلسات متعددی سعی کردیم تا دانش آموزان را نسبت به موضوع هدایت تحصیلی آگاه کنیم تا آنها از اهمیت این موضوع غافل نشوند. همچنین سعی کردیم با برگزاری جلسات با حضور خانواده این آگاهی را به آنها نیز انتقال دهیم. شاید هدایت تحصیلی مسئله حائز اهمیت تری نسبت به انتخاب رشته باشد و این نیازمند یک آگاهی و پیش نیاز از قبل است. چرا که خیلی از دانش آموزان در پایه هفتم و هشتم دروس را جدی نگرفتند و لطمه آن را در سال نهم در هدایت تحصیلی و در نهایت انتخاب رشته خود متوجه می شوند. خیلی از دانش آموزان هم بودند که به خاطر کسری نمره نتوانستند در آزمون مدارس شرکت کنند، اگر آنها اطلاعات کاملی داشتند شاید این اتفاقات رخ نمی داد.

طاهری درباره انتخاب رشته عنوان کرد: خیلی از خانواده ها پایبند به ادامه تحصیل دانش آموزان در رشته ریاضی و تجربی هستند. این نوع فشارهایی که وارد می شود تا حدودی ممکن است بدون در نظر گرفتن علاقه و استعداد خود بچه ها باشند و قطعا به آنها آسیب می زند. این موضوع هم وابسته به اطلاعات خانواده است. اگر آنها راجع به همه‌ رشته ها نه فقط شاخه نظری بلکه تمام رشته ها اطلاعات داشته باشند چه بسا دانش آموزان را به دیگر رشته ها سوق دهند.

مجتبی محمدی؛ مشاور دبیرستان حر، با اشاره به جلسات انتخاب رشته افزود: ما از ابتدای سال جلساتی را برگزار کردیم و هدفمان از این جلسات‌، آگاه‌سازی دانش آموزان نسبت به انتخاب رشته بود، از طرف دیگر خود دبیران هم داخل کلاس های درس با بچه ها در این باره حرف می زدند. خانواده ها باید به این حقیقت دست یابند که کشور ما به سمت مهارت آموزی می رود و رشته های فنی برای بچه ها جذاب‌تر شده است. ولی نکته ای که ما بارها بر آن تاکید کردیم، علاقه و استعداد خود دانش آموزان است. چرا که این موضوع می تواند یک دانش آموز را از فرش به عرش برساند یا بالعکس. امیدوارم دانش آموزان در این روزهای باقی مانده به خوبی اندیشه کنند و بهترین تصمیم را برای انتخاب رشته خود بگیرند، چرا که سرنوشت زندگی آنها وابسته به هدایت تحصیلی و انتخاب رشته است.

دانش آموز خبرنگار: امیرعرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار