سردار رادان در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد؛

تقدیم 4 هزار شهید در راه مبارزه با مواد مخدر در کشور

تهران (پانا) - فرمانده کل انتظامی کشور گفت ایران افتخار دارد که در عرصه مبارزه با موادمخدر جزو پیشتازترین کشورها در جهان است و در راه مبارزه با مواد مخدر نزدیک به 4 هزار شهید تقدیم کرده است؛ این شهدا، شهدای امنیت جهانی هستند.

کد مطلب: ۱۳۸۱۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تقدیم 4 هزار شهید در راه مبارزه با مواد مخدر در کشور

سردار احمدرضا رادان صبح امروز در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر که در ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، با بیان اینکه مواد مخدر یک موضوع منطقه‌ای‌ نیست و موضوعی جهانی تلقی می‌شود، اظهار کرد: به همین دلیل یک روز را در جهان به مبارزه با مواد مخدر اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز با موضوع مواد مخدر رو‌به‌رو هستیم که اژدهای چند سر مافیا در تمام دنیا مشغول به فعالیت است و همچنان تجارت مواد مخدر جزو تجارت‌های پر سود در جهان است، گفت: شاهد هستیم که افزایش کشت 32 درصدی تریاک در افغانستان به چه‌ نحوی زنگ خطر جدیدی را به صدا درآورده است؛ چرا که افزایش کشت مواد مخدر یعنی درگیری مردم به‌ویژه جوانان با مواد مخدر افزایش پیدا می‌کند.

رادان افزود: افزایش قیمت تریاک به دلایل مختلف باعث شد ورود به این تجارت بیشتر شود، درآمد قاچاقچیان تریاک در سال 2021 از 425 میلیون دلار به یک میلیارد و 400 میلیون دلار در سال 2022 رسید.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: ایران افتخار دارد که در عرصه مبارزه با موادمخدر جزو پیشتازترین کشورها در جهان است، به عنوان مثال پلیس ایران در راه مبارزه با مواد مخدر نزدیک به 4 هزار شهید تقدیم کرده است؛ این شهدا، شهدای امنیت جهانی هستند.

رادان با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه در برخی از موارد سایه بر موضوع مبارزه با مواد مخدر گذاشته است، تصریح کرد: تحریم در این عرصه فقط به ایران ضرر وارد نمی‌کند و بیشترین ضرر را کشورهایی که ما را تحریم کردند می‌بینند، چون مساله موادمخدر یک موضوع جهانی است. الحمدلله ضربه به بنیان‌های مالی و اقتصادی قاچاقچیان به خوبی انجام شده است و شاهد پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به سالیان قبل هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار