استاندار مرکزی عنوان کرد:

توجه به هویت، استعدا‌دها را شکوفا و مانا می‌کند

اراک (پانا) - استاندار مرکزی گفت تأکید بر مقوله هویت علاوه بر همگرایی می‌تواند استعداد‌ها و ظرفیت‌ها را نیز شکوفا و مانا کند.

کد مطلب: ۱۳۸۱۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
توجه به هویت، استعدا‌دها را شکوفا و مانا می‌کند

فرزاد مخلص‌الائمه در نشست با خبرنگاران «خبرگزاری پانا» در استان مرکزی بیان کرد: امروز خیلی‌ از افراد خودشان نقش رسانه‌‌ای ایجاد می‌کنند و این یعنی با تلفن همراهی که در اختیار همه قرار دارد با موضوع انسان رسانه‌ها مواجه هستیم.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در عصر فعلی، افزود: برخی آمارهای پژوهشی نشان می‌دهد که ۶۰ درصد اخبار و اطلاعات پیش‌ از هر رسانه‌ای، در فضای مجازی منتشر می‌شوند و در عین‌حال حدود ۴۰‌ درصد این اخبار فقط در فضای‌ مجازی انتشار پیدا می‌کنند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه نظام‌ سلطه در سال‌های اخیر به ابزار نوین رسانه‌ای مجهز شده است، گفت: رسانه، پیشینه طولانی دارد و قرن‌هاست که از آن استفاده می‌شود، ولی نظام سلطه با قدرت فراگیر ابزارهای جدید در فضای‌ مجازی توانست بخش‌ بزرگی از دنیا را تحت عنوان مهندسی افکار و ادراک عمومی، به کنترل خود درآورد، اما متأسفانه ما در کشور از این بخش آسیب‌دیده و می‌بینیم و در این عرصه دستمان به‌اندازه کافی پر نیست.

وی خاطرنشان کرد: وقتی از یک موضوع کلان و مهم مانند هویت و پیشرفت صحبت می‌کنیم، حتماً نیاز است تا به گفتمان تبدیل شود که در آن گفت‌وگو، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری اتفاق بیفتد و این گفتمان ایجاد شدنی است.

مخلص الائمه با تأکید بر اینکه هویت علاوه بر همگرایی می‌تواند استعداد‌ها و ظرفیت‌ها را نیز شکوفا و مانا کند، گفت: اگر به مسئله هویت توجه نکنیم استان مرکزی بخش زیادی از استعداد‌های خود را از دست خواهد داد و اگر نتوانیم در استان مرکزی هویت‌ غالب را ایجاد کنیم حس تعلق در افراد نهادینه نخواهد شد.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم ترغیب نوجوانان به ارتباط با مساجد و نقش مهم رسانه در ترویج ایمان و امید، اظهار کرد: تقاضا داریم که رسانه‌ها به موضوع جذب نوجوانان به مساجد ورود پیدا کنند و با راهکارهای نو و خلاقانه پای نوجوانان را بیش از این ‌که است به مسجد باز کنند.

استاندار مرکزی همچنین با بیان اینکه به دلیل حجم فعالیت‌های دولت، رسانه‌ها از دولت عقب‌تر هستند، افزود: حجم اقدامات دولت سیزدهم بی‌سابقه است و بعضی از مردم و متأسفانه مسئولان از فعالیت‌های دولت اطلاعی ندارند. هرچند انتظاری هم نیست از ریز تمامی فعالیت‌ها مطلع باشند، اما رسانه‌ها در انعکاس اخبار امیدبخش‌ در جامعه رسالت خطیری بر عهده دارند.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: در حوزه رسانه‌ای استان مرکزی با مسئله‌ای مواجه هستیم که متأسفانه اخبار مهم استان ضریب‌ ملی پیدا نمی‌کنند و نیاز است تا نخبگان این بخش برای آن چاره‌اندیشی کنند.

دانش‌آموز خبرنگار: علی سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار