مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی عنوان کرد:

طرح ملی اتقان، مخفف «ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران، مدیران و معاونان مدارس دوره ابتدایی» است

بجنورد (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش با همراهی حجت الاسلام و المسلمین آیت‌الله نوری نماینده ولایت فقیه خراسان شمالی، از برگزاری دوره اول طرح اتقان در دبیرستان صدرا بجنورد، بازدید کرد و گفت : کلیات برنامه درسی دوره آموزش اتقان پایه برای ارتقای سواد عمومی قرآنی آموزگاران استانی است .

کد مطلب: ۱۳۸۱۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی اتقان، مخفف «ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران، مدیران و معاونان مدارس دوره ابتدایی» است

نماینده ولی فقیه خراسان شمالی در جمع مربیان حاضر در طرح ملی اتقان گفت: « باید پیوسته به دنبال ارتقا خود در همه سطوح باشیم، یا خودمان باید ضمن خدمت بگذاریم برای نفس خود و دنبال یادگیری باشیم یا خداوند از طرق مختلف به ما یادآوری می کند.»

وی افزود: معلمان باید شک و شبه دانش اموزان را رفع کنند، اخلاق محوری را در مدارس اجرا کنید.

حجت‌الاسلام و المسلمین نوری در پایان بیان کرد: خودم را معلم می دانم و به ان افتخار می کنم، معلم تربیت کننده و سکان دار آینده است و شما معلمان با تصور تربیت مدیران آینده کشور، به تربیت دانش آموزان بپردازید.

ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در مراسم افتتاحیه «طرح اتقان» بیان کرد: در حال حاضر این طرح در 4 استان خراسان شمالی، ایلام، بوشهر،‌قم و تهران آغاز شده است و در این 5 استان کشور تا پایان شهریور 1402 به اتمام خواهد رسید.

اکبری تصریح کرد: طرح اتقان در برخی از شهرستان‌های خراسان شمالی آغاز شده و یا در نیمه آن قرار دارد که ان‌شالله تا پایان شهریورماه سال جاری در تمامی شهرستان ها، این طرح به اتمام خواهد رسید .

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی به معنی اتقان اشاره کرد و گفت: طرح ملی اتقان که مخفف «ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران، مدیران و معاونان مدارس دوره ابتدایی» است از مصوبات کمیسیون آموزش قرآن کریم است که قرار است در یک بازه سه تا پنج ساله با حضور همه مدیران، آموزگاران و معاونان ابتدایی سراسر کشور برگزار شود.

معاون پرورشی به جایگاه «اتقان در عمل» و «محکم کاری» در تعالیم اسلامی اشاره و تأکید کرد: اسلام دین اتقان و محکم کارى است. هم روایات و هم عقل حکم می کنند که کار باید به نحو ریشه دار و اساسى انجام شود

محمد عقیقی اظهار کرد: طرح اتقان با هدف کم شدن فاصله جدی میان توانمندیهای عمومی و حرفه ای آموزگاران با مهارت های آموزش عمومی قرآن است و این طرح در کمسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور به تصویب رسیده است که در مرحله اول این طرح با عنوان دوره آموزشی اتقان پایه به ارتقای سواد عمومی قرآن آموزگاران میپردازد و این مرحله با مشارکت دارالقرآن ها و آموزش و پرورش و اتحادیه مردم نهاد قرآنی کشور انجام می شود.

شایان ذکر است در این بازدید، عصمت درخشان معاون ابتدایی ، مهدی جوان ریئس اداره قرآن،عترت و نماز و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد حضور داشتند.

خبرنگار : مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار