معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌تهران:

رفع معضل بی‌سوادی، نیازمند مشارکت‌ داوطلبانه و حضور گروه‌های جهادی است

اسلامشهر (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌ تهران، رفع معضل بی‌سوادی و کاهش آن را نیازمند مشارکت‌های داوطلبانه و حضور گروه‌های جهادی دانست که می‌توانند آموزش و پرورش را در راستای اجرای طرح سواد‌آموزی یاری کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۱۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
رفع معضل بی‌سوادی، نیازمند مشارکت‌ داوطلبانه و حضور گروه‌های جهادی است

فرشته اکبریان، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌ تهران در جریان بازدید از کلاس‌های جهادی سوادآموزی در روستای ده‌عباس شهرستان اسلامشهر در سخنانی اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی برای پوشش‌دهی آموزش بی‌سوادان و کم‌سوادان، نقش بسزایی در کاهش معضل بی‌سوادی دارد.

وی در رابطه با نظارت بر فرآیند آموزش کلاس‌های سوادآموزی بیان کرد: این کلاس‌ها با رعایت ضوابط مربوط در راستای تسهیل‌‌گری سواد‌آموزی برای افراد متقاضی، در نزدیک‌ترین محل سکونت سواد‌آموز در حال برگزاری است و نیروهای انقلابی و جهادی ازجمله، پایگاه‌های بسیج، دانشجویان، دانش‌آموزان روستا‌، دهیاری‌ها و خیرین محلات هم می‌توانند دراین امر مقدس مشارکت نمایند.

اکبریان در رابطه با اجرای طرح سواد آموزی اتباع خارجی در شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: طرح سواد‌آموزی برای چهار هزار نفر از اتباع خارجی در سطح شهرستان‌های استان تهران، در حال اجرا است و سایر اتباع که در این طرح ثبت نام نکردند، نیز فرصت دارند در این برنامه شرکت کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌تهران افزود: ضرورت فراگیری دروس برای اتباع خارجی بسیار مهم است و بعضی از افراد خانه خود را نیز برای تشکیل کلاس در اختیار سواد‌آموزی اتباع خارجی قرار دادند و در مجموع اعتقاد داریم رفع معضل بیسوادی و کاهش آن نیازمند مشارکت‌های داوطلبانه و حضور گروه‌های جهادی است که می‌توانند آموزش و پرورش را در راستای اجرای طرح سواد‌آموزی یاری کنند.

شایان ذکر است، در جریان این بازدید، اکرم بهبودی، کارشناس مسئول سواد‌آموزی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر نیز در سخنانی گفت:اکنون در آموزش و پرورش اسلامشهر ۲۴ آموزش‌دهنده سواد‌آموزی با ما همکاری دارند که پنج نفر از این افراد،نیروی رسمی آموزش و پرورش می‌باشند و بقیه نیروی حقوقی هستند.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار