رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تاکید کرد؛

لزوم جرم‌انگاری ساخت‌وساز غیر مجاز

تهران (پانا) - رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت تا وقتی ساخت و ساز غیرمجاز جرم‌انگاری نشود این مشکل ادامه خواهد داشت. باید افراد بدانند که یک آجر روی آجر بگذارند مجرم شناخته می‌شوند و باید به زندان بروند و خساراتی به صندوق دولت پرداخت کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۰۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم جرم‌انگاری ساخت‌وساز غیر مجاز

سید محمد آقامیری در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان تذکر خود با موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز، اظهار کرد: ساخت و ساز فاجعه‌باری در منطقه ۱۹ انجام شده که تأثیرات بدی در حوزه اجتماعی در منطقه دارد. تا کی می‌خواهیم با اقدامات نظامی و انتظامی برای برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز اقدام کنیم؟

وی ادامه داد: این روند نشان دهنده ضعف قانون است و ما قبل از این در سال گذشته نیز به رئیس قوه قضاییه اعلام کردیم که ضعف قوانین در این زمینه وجود دارد و باید قوه قضاییه وارد شود و نباید روند اینگونه باشد که با سازنده برخورد نکنیم و سازه تخریب شود که گویا سازه مجرم است و سازنده سیگار به لب نیشخند می زند و می گوید در کوچه دیگری ساخت و ساز می کند.

آقامیری با بیان اینکه چرا کسی که به فضای شهر آسیب زده مجرم شناخته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تا وقتی ساخت و ساز غیرمجاز جرم انگاری نشود این مشکل ادامه خواهد داشت. باید افراد بدانند که یک آجر روی آجر بگذارند مجرم شناخته می شوند و باید به زندان بروند و خساراتی به صندوق دولت پرداخت کنند.

وی تأکید کرد: بوی این جرم انگاری اگر به گوش سازندگان برسد ساخت و سازهای غیرمجاز به پایان خواهد رسید. خراب کردن ساخت و ساز غیرمجاز روی سر مردم به خودی خود یک داستان است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید مصوبه و لایحه‌ای از طریق شورای عالی استان‌ها به مجلس برود، خاطرنشان کرد: باید از این مسیر فکر ویژه‌ای برای موضوع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار