معاون سازمان نهضت سوادآموزی:

هدف از سوادآموزی تبدیل فرهنگ وابسته کشور به فرهنگ مستقل است

تهران (پانا) - معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه مطابق مطالعات حوزه راهبری آموزشی، هدف از سوادآموزی تبدیل فرهنگ وابسته کشور به فرهنگ مستقل است، گفت فلسفه سوادآموزی، صِرف آموزش نیست و گستردگی فرهنگی زیادی دارد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
هدف از سوادآموزی تبدیل فرهنگ وابسته کشور به فرهنگ مستقل است

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی؛ عابدین بازگیر با حضور در جلسه شورای معاونین و رؤسای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان از نزدیک، فعالیت‌های سوادآموزی این استان را بررسی و برنامه‌های گام دوم نهضت را برای اعضای جلسه تبیین کرد.

بازگیر، عدالت‌محوری در حوزه آموزش را یکی از تاکیدات امام(ره) پس از پیروزی انقلاب معرفی کرد.

وی افزود: امام راحل در پیام تشکیل نهضت سوادآموزی، جایگاه ویژه‌ای برای این حوزه قائل شد، چرا که مستقیماً در ارتباط با گسترش عدالت خصوصاً در حوزه آموزش موثر است. همچنین مطابق مطالعات حوزه راهبری آموزشی، هدف از سوادآموزی تبدیل فرهنگ وابسته کشور به فرهنگ مستقل است. پس فلسفه سوادآموزی، صِرف آموزش نیست و گستردگی فرهنگی زیادی دارد و وظیفه مدیران در این حوزه، فراآموزشی است و آنان دارای تکلیف اجتماعی نیز هستند.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی در پایان سخنان خود، هدف کوتاه‌مدت سوادآموزی را بر اساس فرمایش امام (ره) خواندن و نوشتن و در بلندمدت، ایجاد فرهنگ مستقل دانست.

علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان، نهضت سوادآموزی را میراث ماندگار امام(ره) برای ایران اسلامی دانست که دستور ایشان برای تشکیل نهضت سوادآموزی سبب تشکیل موج عظیمی از آموزش و تعمیق فکری اعضای جامعه شد.

وی با اشاره به اهمیت سوادآموزی، آن را یکی از دریچه‌های امیدبخشی به نیازمندان و محرومان در جامعه معرفی کرد تا بتوانند آماده حضور فعال در اجتماع شوند.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت سوادآموزی استان، تلاش برای همراه شدن تمامی دستگاه‌ها را یکی از عناصر ارتقای جایگاه سوادآموزی استان قلمداد کرد و افزود: امیدواریم با ادامه این تلاش‌ها شاهد پیشرفت بیش از پیش و حمایت هر چه بیشتر مسئولین باشیم.

غلامرضا بروجی، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی نیز در این جلسه طی مباحثی به اهمیت کار در سوادآموزی پرداخت و خاطرنشان کرد : فعالیت در حوزه سوادآموزی در ظاهر ساده است ولی وقتی وارد کار می‌شوید، بسیار پیچیده و مشکل است.

غلامرضا بروجی در ادامه گفت: سخت‌ترین مساله در فرآیند سوادآموزی در گام نخست، امر شناسایی افراد کم‌سواد یا بی‌سواد و در مرحله بعد، جذب آنان است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: اگر بخواهیم سوادآموزی به روزهای اوج خود بازگردد باید از پتانسیل مردمی استفاده کنیم چرا که صِرف حرکت سازمانی راهگشا نیست و فراخوان بین‌المللی «رسا» در این راستا برای خروج از بحران و سرانجام‌بخشی به فعالیت‌های سوادآموزی جهت استفاده از ظرفیت تمامی پژوهشگران و نیز دست‌اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت و سوادآموزی، برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست.

در پایان این جلسه علی حیاتی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، حرکت بر مدار برنامه، مردمی‌سازی سوادآموزی و هم‌افزایی درون و برون‌سازمانی را مهمترین استراتژی سوادآموزی استان دانست.

وی همچنین رسیدن به استان سفید به لحاظ درصد باسوادی و توفیق ریشه‌کنی بی‌سوادی را اولویت استان دانست که در راستای نیل به این مهم از ظرفیت مسئولین استانی، صدا و سیما، خیرین سوادیار، مدیران مدارس به عنوان یار معین سوادآموزی، بهورزان، دهیاران و معلمان به عنوان سفیران سواد استفاده می‌شود.

سیره و روش زندگی شهیدان همواره در جامعه ما زنده خواهد ماند

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی با حضور در مزار شهدای گمنام زنجان، حضور در این مکان را فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، ولایت و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد.

بازگیر ضمن ادای احترام به شهدا، آنان را چراغ هدایت جامعه نامید و ولایتمداری و تاسی از فرهنگ ائمه اطهار(ع) را ویژگی شهدا شمرده و افزود: سیره و روش زندگی شهیدان همواره در جامعه ما زنده خواهد ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار