با امضای تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش مازندران و حفاظت محیط زیست استان

اولین هنرستان وابسته به رشته محیط‌بانی در شمال کشور راه‌اندازی شد/ فیلم

ساری (پانا) - حسین کمالی، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و عطاءالله کاویان، رئیس حفاظت محیط زیست مازندران تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که طبق آن در ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۳_ ۱۴۰۲ کلاس درس رشته محیط‌بانی در مرکز استان با پذیرش ۱۵ دانش‌آموز در پایه دهم فعالیت خود را در هنرستان کشاورزی ساری شروع خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اولین هنرستان وابسته به رشته محیط‌بانی در شمال کشور راه‌اندازی شد/ فیلم

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، حسین کمالی گفت: صیانت از محیط‌زیست امری حیاتی برای ادامه زندگی انسان‌ها است و ما از تلاش مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان و همکارانشان و به‌ویژه محیط‌بانان عزیز قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: محیط‌زیست از جمله نعمت‌هایی است که خلق آن با خداوند بود اما صیانت و نگهداری از آن به خود انسان‌ها واگذار شد و همه ما در این حوزه مسئول هستیم.

کمالی افزود: آموزش و پرورش به‌عنوان یک نهاد حاکمیتی بستر مناسبی برای تحقق اهداف راهبردی دیگر دستگاه‌ها است و اتفاقاً یکی از اهداف کلانی که در سند تحول آمد این است که دانش‌آموزان باید ارتباط خود را با خود، خدا، خلق و خلقت تقویت کنند و یکی از مصادیق خلقت، محیط‌زیست و صیانت از حیات دیگر گونه‌های زیستی است.

وی افزود: آموزش و پرورش در تلاش است هنرستان‌ها و حتی مدارس را به‌گونه‌ای مدیریت کند که دانش‌آموزان در آن علاوه بر تحصیل، یک مهارت را نیز بیاموزند و این هنرستان نیز از همین نمونه‌ها خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره درخواست سازمان محیط‌زیست استان مازندران برای تاسیس این رشته گفت: این رشته از جمله رشته‌هایی است که به‌خاطرِ تازگی، جای توسعه دارد و امیدواریم در کوتاه مدت به اهداف مورد نظر در این تفاهم‌نامه برسیم.

کمالی گفت: این هنرستان با عنوان هنرستان وابسته ثبت شد به این معنا که آموزشِ دروس تخصصی با مداخله مستقیم دستگاهِ بهره‌بردار یعنی محیط‌زیست مازندران انجام می‌شود و هنرستان هم با عنوان هنرستان ضمیمه، در هنرستان کشاورزی ناحیه دو ساری فعال شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار