با جایگزینی کالابرگ‌ الکترونیکی به‌جای یارانه‌ی نقدی؛

۲۰ درصد بیشتر اعتبار خرید دریافت کنید

زنجان(پانا)-مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه با کالابرگ الکترونیکی می‌توان یک ماه پیش از موعد پرداخت یارانه خرید کرد،گفت خانوارهای مشمول این طرح از ۲۰درصد اعتبار بیشتر نسبت به یارانه‌ی نقدی بهره‌مند می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۸۰۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
۲۰ درصد بیشتر اعتبار خرید دریافت کنید

طیب جعفری،روز دوشنبه ۲۹ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی از ۱۳ خرداد سال جاری در تمامی استان‌ها اجرا می‌شود،گفت: هزار و ۸۸ پایانه فعال فروش کالابرگ الکترونیکی در استان وجود دارد که در این مدت ۵هزار ۱۲۲ سرپرست خانوار از طریق آنها اقدام به خرید کردند.

وی در ادامه به ۶ دهستان غیرفعال دراستان اشاره کرد و گفت: دهستان‌های دولت آباد ابهر،نیک‌پی،قره‌پشتلوی پایین، بناب ،قشلاقات افشار شهرستان خدابنده و ابهررود ۶ دهستان غیرفعال پایانه کالابرگ الکترونیکی هستند که تلاش می شود مشکل مربوطه حل و فصل شود.

وی افزود: مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی در گام اول خانواده های تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد هستند که در ادامه شامل خانواده های دهک سوم و بالاتر نیزخواهد شد .

وی با اشاره به اینکه ۳۴۲هزار و ۶۷۵ خانوار یارانه‌بگیر در استان زنجان وجود دارد،گفت: ۱۲۳هزار و۱۳۹ خانوار متشکل از ۳۴۲هزار و۶۷۵ نفر در دهک های اول تا سوم قرار دارند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با تاکید بر اینکه در این طرح کد ملی افراد شارژ می شود نه کارت بانکی بخصوصی، ادامه داد: همه کارت های به نام سرپرست خانوار در این طرح قابلیت استفاده را دارند و فرد فقط با ارائه کد ملی نیز می تواند خرید کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه استفاده از کالابرگ الکترونیکی قابلیت خرید یک ماه پیش از موعد پرداخت یارانه نقدی را نیز فراهم می‌کند،افزود: خانوارهای دهک‌های اول تا سوم در صورت خرید اعتباری مبلغ ۲۰ درصد یارانه دریافتی شان، به اعتبار یارانه این افراد اضافه می‌شود.

جعفری با اشاره به اختیار بودن استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی از شهروندان خواست با توجه به مزایای این طرح،کالابرگ‌های الکترونیکی را جایگزین دریافت نقدی یارانه‌ها کنند.

گفتنی است ۱۱ قلم کالای اساسی شامل شیر کم چرب بطری،تخم مرغ، گوشت منجمد گوساله و مرغ ، حبوبات، قند و شکر، لبنیات ،برنج ایرانی، ماکارونی، روغن مایع و پنیر است که در این طرح، قابل خرید از پایانه های کالابرگ الکترونیکی می‌باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار