سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی:

۱۷۰ کشور قربانی مواد مخدر هستند

تبریز (پانا) - سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی با بیان این که ۱۷۰ کشور قربانی مواد مخدر هستند، بر آسیب‌های تهدیدکننده مصرف مواد مخدر و مبارزه با این آسیب‌ها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
۱۷۰ کشور قربانی مواد مخدر هستند

امیر رنجبر گفت: متاسفانه امروزه تمامی اقشار و گروه های جامعه درگیر معضل اعتیاد هستند و در این راستا حجم تهدیدی که از قبل بحران مواد مخدر متوجه مملکت ما است و نوجوانان و جوانان ما را تهدید می‌کند بسیار جدی است که هم جواری با بزرگ ترین کشور تولیدکننده مواد مخدر نیز به آن دامن میزند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان طلایه دار جبهه جهاد مقدس مبارزه با مواد مخدر در این راه ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز تقدیم کرده است.

رنجبر اظهار کرد: مواد مخدر چهارمین بحران بشری است و نسل بشری را تهدید می‌کند و در این خصوص ۱۷۰ کشور قربانی این پدیده شوم هستند و ۲۸۴ میلیون نفر به خاطر سوء مصرف مواد مخدر رنج می‌برند که پس از یک دهه بررسی ۲۶ درصد افزایش شیوع مصرف مواد مخدر وجود دارد که در سال ۲۰۰۰ آمریکا به بهانه حمله به برج های دوقلو در افغانستان حضور پیدا کرد که در آن زمان ۲۰۰ تن مواد مخدر استحصال می شد اما الان به ۹۰۰۰ تن رسیده است.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: در کل کشور با افزایش ۱۷ درصدی کشفیات ماده روانگردان شیشه مواجه هستیم چرا که در یک موقع این ماده به صورت‌ گرم وارد می شد ولی الان به صورت تن وارد می‌شود و در حال حاضر در مرکز نگهداری و کاهش آسیب معتادان بیش از ۵۰۰ نفر درگیر ماده روانگردان هستند که در آنجا نگهداری می‌شوند در این خصوص باید توانمند سازی هایی در این راستا شکل بگیرد تا بیش از این درگیر این بحران بسیار نگران کننده نشویم.

وی اذعان کرد: شورای هماهنگی مواد مخدر استان در حوزه های مختلف کاهش عرضه و تقاضای مواد مخدر فعالیت می‌کند، اما مهم ترین حوزه، حوزه فرهنگی و پیشگیری است و 90 درصد مبتلاشدگان به مواد مخدر از گروه نوجوانان هستند که در این راستا باید تمام تلاش خود را بکنیم تا این مسئله تا حدی کنترل بشود.

رنجبر تصریح کرد: عرضه مواد مخدر به هیچ عنوان تعطیلی بردار نیست چرا که بیش از ۱۰ میلیون نفر قاچاقچی از این راه ارتجاع می‌کنند و در این خصوص باید با برنامه ریزی های صحیح بتوانیم تا حدی این بحران را در اختیار و در کنترل خود نگه داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از فرصت های بسیار خوبی که در این راستا در اختیار داریم جشنواره نوجوان سالم است که سعی داریم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گام های بزرگ و موثری برداریم و امید است با مدیریت صحیح و با ارائه مطالب به درستی شاهد کاهش آسیب های اجتماعی به خصوص شاهد کاهش مصرف مواد مخدر در سطح استان باشیم.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار