فرماندار شهرستان قرچک تاکید کرد :

تمام دستگاه‌های دولتی، باید پای کار پایگاه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش باشند

قرچک(پانا)_فرماندار شهرستان قرچک حضور کلیه دستگاه‌ها را در موضوع اوقات فراغت در کنار آموزش و پرورش امری جدی دانست و بر همکاری شهرداری و بخشداری در مباحث آموزش و پرورش تاکید کرد .

کد مطلب: ۱۳۷۹۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تمام دستگاه‌های دولتی، باید پای کار پایگاه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش باشند

علیرضا فاتحی‌نژاد فرماندار شهرستان قرچک در جلسه شورای آموزش و پرورش ضمن عرض خداقوت به مدیر و مجموعه آموزش و پرورش این شهرستان بیان کرد: در ایام بزرگداشت مقام شاخص معلم با وجود محدودیت‌های موجود در شهرستان، در مقایسه با شهرستان های دیگر برنامه‌های خوب و باکیفیتی ارائه شد و باید از زحمات مسئولین تشکر به عمل آورد .

فرماندار شهرستان قرچک ضمن تأکید به صحبت‌های مدیر آموزش و پرورش اظهار کرد : در تابستان مشغله‌هایی زیادی در حوزه آموزش و پرورش در زمینه ورود به سال تحصیلی جدید از جمله ثبت‌نام دانش‌آموزان، سفارش کتب درسی، انتقال معلم‌ها و و آماده ‌سازی مدرسه برای ورود به سال تحصیلی جدید و اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان وجود دارد؛ در کنار تمام این مباحث، موضوع اوقات فراغت ایام تابستان بسیار دارای اهمیت است که دشمن برای این نسل دارای برنامه است و نباید از این ایام غافل شویم و آن را در محور کار قرار دهیم و کلیه دستگاه‌ها باید با برنامه ریزی جدی در کنار آموزش و پرورش باشند، و از این که شهرداری و بخشداری در جلسه شورای آموزش و پرورش حاضر نشدند گلایه‌مند هستیم چون تصمیمات این جمع با نسل آینده کشور در ارتباط است .

وی تعطیلی مدارس را در ایام کرونا بزرگترین مشکل وارد بر نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: امروز هیچ موضوعی برای ما مهم‌تر از آموزش و پرورش نیست، هر زمانی که از این موضوع غافل شدیم با آسیب‌های اجتماعی و فردی خطرناکی مواجه شدیم که نشان از اهمیت این حوزه است تعطیلی مدارس در ایام کرونا به نحوی آموزش و پرورش ما را در حاشیه قرار داد و هزینه سنگینی به کشور، به ویژه آموزش و پرورش وارد کرد.

فاتحی‌نژاد در خصوص روپوش مدارس مطرح کرد: امسال باید کار به نحوی با اتحادیه و اصناف تقسیم شود و باید قیمت لباس فرم مدارس کاهش یابد و دانش‌آموزان باید لباس فرم را به قیمت عمده تهیه کنند و عاملی مهمی که باید به آن توجه ویژه داشت کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب است و انگیزه سود بالا نباید در این قضیه دخیل باشد .

در ادامه محمدحسین حافظی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قرچک ضمن اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت بیان کرد: کلاس‌های متفاوتی از جمله نقاشی، خطاطی، قالی‌بافی، چرتکه، فن بیان و رشته های دیگر در کلاس های اوقات فراغت که برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است برگزار می شود که هر مدرسه پایگاه اوقات فراغت در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن مساجد، پایگاه‌های بسیج نیز در اوقات فراغت دانش‌آموزان همکاری های لازم را با مدارس دارند .

همچنین روح‌الله فراهانی معاون آموزش متوسطه شهرستان قرچک اظهار کرد: بحث مدارس هیئت امنایی از چند سال پیش در شهرستان قرچک آغاز شده است و پیشینه آنها مدارس نمونه دولتی بوده است؛ دیدگاه خانواده‌ها به این مدارس هنوز مانند مدارس نمونه دولتی است و یکی از دلایل استقبال از این مدارس، به خاطر کیفیت بالا این مدارس است، بنابراین چون تقاضا برای این مدرسه‌ها زیاد است سامانه‌ای را طراحی کردیم که مراجعه به مدرسه را در جهت ثبت‌نام در بحث هزینه کاغذ، رفت و آمد و ... کاهش می‌دهد .

وی در پایان گفت : با توجه به تراکم بالا شهرستان قرچک و وجود داوطلب های زیاد برای ثبت‌نام در این مدارس مجبور هستیم برای جذب دانش‌آموزان محدودیت هایی را قائل شویم و دانش‌آموزان را بر اساس امتیاز کسب شده در این مدارس ثبت‌نام کنیم .

خبرنگار دانش‌آموز : کیمیا قارلقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار