سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

مبارزه با فساد سیستمی است؛ عددهای بزرگی به شهر بازگشته است

تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران گفت مبارزه با فساد در شهرداری تهران سیستمی است.

کد مطلب: ۱۳۷۹۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه با فساد سیستمی است؛ عددهای بزرگی به شهر بازگشته است

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با پانا درخصوص شفاف‌سازی در مورد کشف فساد 20 هزار میلیاردی در شهرداری تهران که یکی از اعضای شورای شهر درخواست داده بود و اینکه آیا این رقم در پرونده‌های کشف فساد است، گفت: «در این خصوص شهرداری تهران باید شفاف‌سازی کند اما معتقدم که اگر حقی از حقوق مردم، توسط شهرداری تهران و زیرمجموعه‌های آن احیاء می‌شود باید آغوش باز نشان داد. اینکه با کلمات ذهن مردم را درگیر این موضوع کنیم که «این فساد است» و «این حقوق از دست رفته است» و ... درست نیست. مهم این است که حق شهر بازگشته است اما باید در بیان اتفاقات هم از عبارت‌های دقیق استفاده شود و هر کدام از اینها باشد به‌عنوان اعضای شورای شهر استقبال می‌کنیم.»

وی درخصوص اینکه چرا گزارش‌هایی که رئیس سازمان بازرسی در صحن شورا درخصوص اقدامات انجام شده برای پیشگیری از فساد و ارتقای سلامت اداری و کشف فساد ارائه داد در صحن شورای شهر تهران تکرار نشد، گفت: «اتفاق خوبی است که در این حوزه گزارش‌های دوره‌ای در صحن ارایه شود. خوشبختانه نگاه همه به حوزه مبارزه با فساد سطحی نیست و در دوره شهرداری آقای زاکانی که عنصر ضد فساد شناخته می‌شود کارهای سطحی در حوزه مباره فساد انجام نشده است و تا الان مشخص شد نگاه‌ها سیستمی است.»

نادعلی تاکید کرد: «تاکنون در حوزه بازگشت حقوق شهر عددهای خوب و بالایی اتفاق افتاده هرچند ممکن است در این میان تخلفات کوچکی هم رخ داده که برای ما تخلف کوچک و بزرگ قابل تحمل نیست و باید نظامات ما به گونه‌ای باشد که با اصلاحات انجام شده زمینه بروز تخلفات نه در این دوره و نه در آینده وجود نداشته باشد اما نباید فراموش کنیم که در نهادی مانند شهرداری امکان فساد به صفر بعید است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار