امام جمعه شهرستان اسلامشهر عنوان کرد:

امنیت غذایی با رونق کشاورزی محقق خواهد شد/ فیلم

اسلامشهر(پانا) - امام جمعه اسلامشهر درخطبه‌های نمازجمعه گفت مواد غذایی امنیت‌آور است و این امنیت با رونق کشاورزی محقق خواهد شد و در اصل ستون فقرات اقتصادی کشور ما کشاورزی است.

کد مطلب: ۱۳۷۹۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
امنیت غذایی با رونق کشاورزی محقق خواهد شد/ فیلم

حجت‌الاسلام محمد باقربرقراری، امام جمعه شهرستان‌اسلامشهر درخطبه‌های نمازجمعه که در مصلی منطقه برگزار شد، با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و تسلیت شهادت امام جواد(ع) در سخنانی اظهار کرد: امام محمدتقی(ع) در زمان شهادت ۲۵ سال داشتند و پس از امام رضا (ع) امامت ایشان را تثبیت کردند و افزود،امام رضا(ع) در بسیاری موارد افراد را جهت پاسخ سوالات به نزد امام جواد (ع) می فرستادند و این امام همام از علم الهی برخوردار بودند و امامت شیعه دوازده امامی را نیز بنیان نهادند.

امام جمعه اسلامشهر در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به مناسبت‌های هفته در رابطه با روز جهاد کشاورزی بیان کرد: جهاد کشاورزی در دوران امام راحل جهاد سازندگی بود که در هشت سال دفاع مقدس به عنوان سنگرسازان بی‌سنگر معرفی شدند و سپس با وزارت کشاورزی ادغام شدند و وزارت جهاد کشاورزی نام گرفت.

وی افزود: مواد غذایی امنیت‌آور می‌باشد و امنیت غذایی با رونق کشاورزی محقق خواهد شد ودر اصل ستون فقرات اقتصادی کشور ما کشاورزی است و ضرورت دارد ترتیبی اتخاذ شود که در حوزه گندم و سایر نهاده‌های دامی به خودکفایی برسیم.

امام جمله اسلامشهر در رابطه با کمبود آب تصریح کرد: منابع زیرزمینی آبی در کشور ما محدود است، لیکن مردم ما در رابطه با مصرف آب بسیار اسراف می‌کنند و باید بدانیم آب مایه حیات برای جامعه است و با با اشاره به روز جهانی بیابانزدایی ادامه داد،محیط زیست‌سالم با بیابان‌زدایی و دفع ریز‌گردها تحقق خواهد یافت.

حجت‌الاسلام برقراری با اشاره به اول ذی‌الحجه، روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به موضوع ازدواج آسان تأکید دارند و ازدواج را به چشم نوعی قداست نگاه می‌کنند و در رابطه با سایر مناسبت‌های هفته از جمله، شهادت دکتر چمران و روز بسیج استادان، آغاز هفته قوه قضاییه و اهمیت پرداخت مالیات مطالبی را بیان کرد.

شایان ذکر است، قبل از خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، مسعود ایلکا، مدیریت اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر در رابطه با مواردی از جمله، برخورداری اسلامشهر از 5800هکتار اراضی کشاورزی، تولید 10میلیون قطعه ماهی زینتی،مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری زمین و تولید محصولات سالم و ارگانیک مواردی را ارائه کرد.

خبرنگار دانش‌آموز: نگین حسین‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار