یک گلخانه دار عنوان کرد:

لازمه نگهداری گل و گیاه عشق و محبت و صبر است

قم (پانا) - یک گلخانه‌دار عنوان کرد کسی که شغل نگهداری از گل و گیاه را دارد باید با عشق از آن‌ها مراقبت و نگهداری کند و صبور باشد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
لازمه نگهداری گل و گیاه عشق و محبت و صبر است

احمد غم‌انگیز، گلخانه دار روستای باقرآباد جعفرآباد قم در گفت وگو با پانا با تبریک روز ملی گل و گیاه اظهار کرد: «شغل گلخانه‌ای و نگهداری از گیاهان سخت ولی لذت‌بخش است، باید در کاشت و محیط زندگی آن گیاه بسیار دقت کرد تا گیاه رشد و زیبا شود.»

وی افزود: «من و همسرم یک گلخانه ای برپا کردیم و تمام وقتمان را صرف این گلخانه و نگهداری از گل ها و گیاهان می کنیم که این کار روزانه ما بسیار برایمان خوب و خوش است.»

غم انگیز ادامه داد: «هر نوع گیاهی قانون خاص خود را دارد، یکی باید به آن مقدار زیادی آب ریخت یکی هم آب کمی نیاز دارد، یکی محیط گرم یکی محیط سرد و کلی ویژگی های دیگر. گل ها تأثیر بسیاری بر زندگی دارند.»

وی گفت: «گل ها نماد عشق، محبت، زیبایی، دوستی هستند. گیاه کاربردها و مزایای زیادی در زندگی افراد دارد. بعضی گیاهان یا می‌توان گفت بیشتر گیاهان بر سلامتی و رفع بیماری هم تأثیرگذارند.»

غم انگیز تأکید کرد: «توصیه می کنم در هر خانه حتماً یک گل و گیاه باشد.»

وی تاکید کرد: «شغل گلخانه داری هم مثل معلمی، اگر عشق و علاقه و محبت و بخصوص صبوری در آن نباشد، جز خستگی و فرسایش روح، چیز دیگری ندارد»

دانش آموز خبرنگار: نرگس فارسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار