با حضور مدیر باشگاه نانو ستاد فناوری نانو دفتر ریاست جمهوری صورت پذیرفت ؛

تجلیل از فعالین نانوفناوری در آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی

تبریز (پانا) - مراسم تجلیل از فعالین نانو فناوری و جلسه همفکری با نهادهای ترویجی نانو در آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی با حضور مدیر باشگاه نانو دفتر ریاست جمهوری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از فعالین نانوفناوری در آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام والمسلمین علی پوررادی در این جلسه گفت: کسب مقام و‌ دست آوردهای علمی در عرصه علوم نانو، نشانگر همت والای همکاران زحمت کش در این حوزه است که توانسته اند سازو کار موثری برای ارائه علوم و راهگشایی علمی و عملی برای دانش آموزان داشته باشند و باید با تعامل و هماهنگی های بین بخشی حضور دانش آموزان در این عرصه را تسهیل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پوررادی ادامه داد: کسب ۵ مدال در سیزدهمین المپیاد نانو و همچنین رتبه دوم کشوری در این حوزه نشان از جایگاه استان و تلاش بی وقفه دارد.

وی با انتقاد از ضعف در شناساندن پژوهش سراها به دانش آموزان گفت: نباید برای اطلاع رسانی و تبیین عملکرد این حوزه به اقدامات همیشگی بسنده کنیم بلکه باید انواع روش‌های اطلاع رسانی جذاب و بروز را برای جذب دانش آموزان به کار برد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین از تلاش برای تجهیز پژوهشسراها خبر داد و گفت: در این مسیر انتظار همراهی مقامات مسئول را داریم، چرا که بدون بهره مندی از امکانات به روز، کسب دستآوردهای چشمگیر در عرصه های بین المللی دور از انتظار است.

حجت الاسلام والمسلمین پوررادی همچنین به بهره گیری از ایده ها و پیشنهادات دانش آموزان و تلاش برای عملیاتی کردن آنها تاکید کرد.

مدیر باشگاه نانو فناوری ستاد ریاست جمهوری نیز در این جلسه گفت: با توجه به تاکید ریاست جمهوری برای هدفمندکردن و بهره مندی از نیرو و پتانسیل دانش آموزی، برآنیم تا فراگیران در این مسیر، راه خود را بشناسند که بر همین اساس باشگاه نانو شکل گرفته است.

شیرین علیخانی ادامه داد: تلاش شده است زیر ساخت های این حوزه تامین‌ شود که تکمیل آزمایشگاه‌ها، برنامه ریزی برای حضور در سمینار و دوره ها، راه اندازی مسابقات ماهر و نیلوفر در قالب آزمایش برای دانش آموزان از این قبیل اقدامات است.

وی افزود: هدف ما یادگیری است نه خود مسابقه و در این راه تلاش می کنیم راهی برای تشویق و افزایش انگیزه دانش آموزان پیدا کنیم.

نسیم ذوقی دبیر اجرایی باشگاه نانو ریاست جمهوری نیز در این جلسه گفت: در جلسه ای که در محضر معظم رهبری بودیم، ایشان بر ارتقاء رتبه‌ جهانی استانداردهای بین المللی فناوری نانو در این عرصه تاکید کردند و ما برای تحقق این بیان شریف؛ توجه خود را به استان های پیشگام مخصوصا استان آذربایجان شرقی با در نظرگیری دست آوردهای گسترده علمی و المپیادی این استان معطوف کرده ایم.

وی همچنین از انواع مقام‌ های کسب شده نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان در عرصه های مختلف تقدیر کرد و گفت این مقدار از موفقیت نشانگر هماهنگی و همت والای مقام ها و متولیان استانیست و ما را برای کسب مقام های بیش از این در این استان امیدوارتر می کند.

گفتنی است در این دوره المپیاد؛ ۱ مدال طلا و ۱مدال نقره توسط دانش اموزان منطقه اهر؛ ۲ مدال نقره توسط دانش آموزان منطقه مراغه و ۱ مدال برنز توسط دانش اموز ناحیه ۴ تبریز اخذ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار