معاون پلیس راهور تهران پاسخ داد؛

بیشترین تصادفات پایتخت در چه ساعتی رخ می‌دهد؟

تهران (پانا) - معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام ساعات پر تصادف در پایتخت گفت تصادفات به خستگی کار روزانه، گرمای هوا، عجله داشتن برای زودتر رسیدن به مقصد، افزایش ترددها جهت خرید و همچنین مراجعه به اماکن ورزشی و تفریحی بستگی دارد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
بیشترین تصادفات پایتخت در چه ساعتی رخ می‌دهد؟

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ احسان مومنی گفت: میزان تصادفات در طول شبانه روز با یکدیگر متفاوت است که در ساعات تاریکی شب 47 درصد و در روزها 53 درصد است.

وی افزود: همچنین از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر میزان تصادفات 15 درصد و از ساعت 12 ظهر تا 16 این میزان به 23 درصد می‌رسد.

سرهنگ احسان مومنی گفت: از ساعت 16 بعد از ظهر تا ساعت 20 شب، تصادفات 27 درصد است که این میزان بیشترین درصد را به خود اختصاص داده است و به علل و عوامل مختلفی از جمله خستگی کار روزانه، گرمای هوا، عجله داشتن برای زودتر رسیدن به مقصد، افزایش ترددها جهت خرید و همچنین مراجعه به اماکن ورزشی و تفریحی بستگی دارد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: از ساعت 20 تا 24 میزان تصادفات 21 درصد و از ساعت 24 تا 04:00 صبح درصد تصادفات 8 درصد و نیز از ساعت 04:00 صبح تا 08:00 هم این میزان به 6 درصد می‌رسد.

وی درخصوص علت این حوادث در ساعات تاریکی هوا و شب‌ها گفت: رانندگی در ساعات تاریکی هوا و شب با رانندگی در روز بسیار متفاوت است چرا که در شب همه چیز در مقابل دیدگان راننده تیره و تار می‌شود.

سرهنگ مومنی به رانندگان توصیه کرد: در هنگام تاریکی هوا رانندگان حتما با چراغ روشن تردد کنند و عابران پیاده در ساعات شب و تاریکی هوا از لباس‌های روشن برای بهتر دیده شدن استفاده کنند و موتورسواران گرامی نیز ضمن روشن کردن چراغ موتورسیکلت خود از لباس‌ها و کلاه ایمنی دارای شبرنگ به جهت بهتردیده شدن توسط سایران استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار