مدیر آموزش و پرورش استثنایی ایلام خبر داد :

اولویت مدارس استثنایی استان ایلام مبتنی بر كیفیت بخشی آموزشی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی است

خبرگزاری پانا : مدیر آموزش و پرورش استثنایی ایلام گفت : با فراهم ساختن شرایط فیزیكی و محتوایی بدنبال كیفیت بخشی به امور آموزشی و توانبخشی دانش اموزان استثنایی هستیم و اولویت اموزش و پرورش استثنایی استان در سال تحصیلی جدید بر روی این تصمیم متمركز است .

کد مطلب: ۱۳۷۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ؛ سید محمد موسوی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام در نشست اعضای شورای معاونین این اداره كل افزود: اولویت مدارس استثنایی استان ایلام مبتنی بر كیفیت بخشی آموزشی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی است .

وی گفت : با فراهم ساختن شرایط فیزیكی و محتوایی بدنبال كیفیت بخشی به امور آموزشی و توانبخشی دانش اموزان استثنایی هستیم و اولویت اموزش و پرورش استثنایی استان در سال تحصیلی جدید بر روی این تصمیم متمركز است .

موسوی با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش استثنایی در برنامه های تحولی وزارت آموزش و پرورش لزوم توجه ویژه به مدارس استثنایی را متذكر و تصریح كرد : عدالت آموزشی ایجاب می كند كه نباید جدایی میان دانش آموزان عادی و استثنایی وجود داشته باشد و دانش آموزان استثنایی دركنار دانش آموزان عادی باید از امكانات آموزشی مساوی بهره مند شوند .

وی در بخش دیگر سخنان خود به فرآیند نقل و انتقال معلمان و مربیان مدارس استثنایی استان اشاره و تاكید كرد : در راستای رفع مشكل همكاران وبا اعمال ضوابط مقرر با 95 درصد تقاضاهای معلمان مدارس استثنایی متقاضی انتقال در درون استان موافقت شد .

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام در ادامه توضیحات خود یادآورشد: به ابتكار سازمان آموزش و پرورش كشور با توجه به كار سخت مربیان آموزش و پرورش استثنایی سنوات ارفاقی این مربیان كه در گذشته حذف شده بود دوباره احیا شد و علاوه بر این فوق العاده سختی كار این مربیان نیز در احكام حقوقی آنان منظور گردید.

وی در زمینه هوشمند سازی مدارس استثنایی استان گفت: هم اكنون از 15 مدرسه مستقل استثنایی استان 11مدرسه به صورت تك كلاسه به امكانات رایانه ای هوشمند تجهیزكه رقمی معادل 60 در صد این مدارس را در برمی گیرد و برای مابقی مدارس برنامه هایی در دست اقدام است .

موسوی تجهیز مدارس استثنایی به تجهیزات هوشمند را یك ضرورت دانست و خواستار توجه مسئولین آموزش و پرورش استان در این حوزه به مدارس استثنایی شد .

وی در مورد مدارس تلفیقی نیز گفت: از 700 دانش آموز مدارس استثنایی استان بیش از 100 دانش آموزدر كنار دانش آموزان عادی مشغول به تحصیل هستند .

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام درباره كیفیت بخشی فعالیت های ورزشی مدارس استثنایی نیز گفت: با توجه به این كه ورزش برای دانش آموزان استثنایی یك نوع توانبخشی است در این راستا با اتكا به منابع محدود آموزش و پرورش استثنایی در حوزه ورزشی برنامه های تاثیر گذاری اجرا بنحوی كه تیم های برتر دانش آموزان استثنایی استان به جشنواره های ورزشی سطوح استانی و خارج از استان راه یافته اند و عناوین ورزشی را بدست آورده اند .

وی در خاتمه اجرایی شدن شیوه نامه سال 90وزیر آموزش و پرورش كه در 13 ماده با هدف انسجام بخشیدن به نحوه فعالیت. ادارات آموزش و پرورش استثنایی به ادارات كل آموزش و پرورش استانها ابلاغ شده است را خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار