مرحله نهایی المپیاد جهانی زبان چینی در دانشگاه تهران برگزار شد

تهران (پانا) - مرحله نهایی المپیاد جهانی زبان چینی با حضور سفیر چین در تهران برگزار شد و برگزیدگان نهایی معرفی شدند.

کد مطلب: ۱۳۷۷۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مرحله نهایی المپیاد جهانی زبان چینی در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، مرحله نهایی المپیاد جهانی زبان چینی روز چهارشنبه ۱۷ خرداد با حضور سفیر چین و رایزن فرهنگی و جمعی از مسئولان سفارت چین، دکتر محمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مرندی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران و دکتر محمدحسین آیتی معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد و برگزیدگان در بخش‌های مختلف معرفی شدند و جوایزی دریافت کردند.

سید محمد مرندی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران در این مراسم در سخنان کوتاهی از همکاران و دست‌اندرکاران برگزاری این دوره از مسابقات قدردانی کرد و برگزاری المپیاد جهانی زبان چینی به میزبان دانشگاه تهران را اقدامی مهم در راستای شناخت متقابل دو کشور ایران و چین از یکدیگر توصیف کرد.

دکتر مرندی با بیان خاطراتی از شکل‌گیری مطالعات چین در ایران افزود: روزگاری در ایران افراد آشنا به زبان و فرهنگ کشور چین به تعداد انگشتان دو دست نبودند اما امروز شاهد برگزاری این رویداد با حضور دانشگاه‌های مهم کشور هستیم و حضور متخصصان ایرانی آشنا به زبان چینی و کارشناسان چین‌شناس کشور در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه تهران، نمایانگر اهمیتی است که کشور ایران برای مناسبات خود با چین قائل است.

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران همچنین ابراز امیدواری کرد که با تداوم همکاری مثبت دانشگاه‌های کشور با همتایان چینی و حمایت سفارت چین در ایران، روند همکاری‌های متقابل ایران و چین در حوزه‌های علمی - پژوهشی گسترش و تعمیق یابد.

دکتر حامد وفایی، معاون اداره کل برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه تهران نیز در این برنامه ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این مسابقات گفت: این مسابقات در دو بخش مقدماتی و نهایی برگزار شد که در بخش مقدماتی دانشجویان رشته زبان چینی از دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی و دانشگاه اصفهان شرکت داشتند که ۴ نفر از هر دانشگاه برگزیده شدند. اسامی این دانشجویان به دبیرخانه این مسابقات که در دانشگاه تهران مستقر بود ارسال شد و ۱۶ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

المپیاد زبان چینی افزود: این ۱۶ نفر که استعدادهای برتر زبان چینی بودند امروز در مرحله نهایی مسابقات شرکت کردند که از سوی هفت داور در سه مرحله کتبی، توانایی بیانی و اجرای هنری به رقابت پرداختند که در نهایت یک نفر نایب قهرمان و یک نفر به عنوان قهرمان برگزیده شدند که این دو نفر برای حضور در المپیاد زبان چینی که با حضور برگزیدگان زبان چینی از سراسر جهان در چین برگزار می‌شود به این مسابقات اعزام خواهند شد.

مدیرگروه زبان چینی دانشگاه تهران اظهار داشت: همچنین ۴ نفر استعداد برتر زبان چینی در حوزه‌های مختلف برگزیده شدند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این دوره از المپیاد که با حضور دانشجویانی از دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، دانشگاه مازنداران و دانشگاه اصفهان برگزار شد، چانگ خوا، سفیر چین در ایران نیز که از آغاز مراسم تا پایان آن در این مراسم حضور داشت، در سخنانی ضمن قدردانی از دانشگاه تهران و مؤسسه کنفسیوس برای برگزاری موفق بیست و دومین دوره المپیاد جهانی زبان چینی (پل زبان چینی)، گفت: برگزاری المپیاد جهانی زبان چینی برای دانشجویان جهان تا به امروز مسیر ۲۲ ساله را طی کرده است. موضوع محوری مسابقات امسال در زبان چینی «یک جهان یک خانواده» بوده است که در واقع نماینگر تحقق ساخت مفهوم مشترک سرنوشت جامعه بشری استکه از جانب رهبر چین آقای شیء جین پینگ مطرح شده است.

سفیر چین در ایران با بیان اینکه اکنون از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و ایران بیش از نیم قرن می‌گذرد، افزود: در این مدت دو کشور در زمینه‌های مختلف برای منافع متقابل و کسب نتایج برد-برد همکاری‌های نزدیکی داشته‌اند و به الگویی از مبادلات دوستانه برای کشورهای جهان تبدیل شده‌اند که این امر خود نمونه کامل از ساخت جامعه‌ای با آینده مشترک برای بشریت است.

چانگ خوا با اشاره به برگزاری دومین بار مرحله نهایی مسابقات المپیاد جهانی زبان چینی در حوزه ایران از سوی دانشگاه تهران، اظهار داشت: انجام این امر موجبات تعمیق بیش از پیش مناسبات مشارکت جامع راهبردی بین چین و ایران را فراهم کرده و افزایش روزافزون اعتماد راهبردی و متقابل دو کشور را در پی خواهد داشت و در عین حال چنین رویدادهایی نمایانگر سطح عالی توافق بین دو کشور در تحقق پیگیری مشترک سرنوشت جامعه بشری و ابتکاراتی چون ابتکار تمدن جهانی است.
سفیر چین در ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این فعالیت فرهنگی نتیجه تلاش مشترک اساتید و دانشجویان دانشگاه‌هایی است که ارائه‌دهنده رشته زبان و ادبیات چینی در ایران بوده و آرزوهای مشترک چندین سال همه ما را محقق کرده است.

وی با بیان اینکه زبان تبلور خرد بشری و پل شناخت متقابل و ارتباط جان‌های مردم در سراسر جهان است و زبان بهترین کلید جهت شناخت یک کشور می‌باشد، گفت: امیدوارم تمامی شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها و همه دوستداران زبان چینی، این زبان را به مثابه یک پل در نظر داشته باشند، پلی برای نزدیک شدن به چین، پلی برای دوستی چین و ایران، پلی تمدنی برای درک چین و انتشار فرهنگ آن و پلی برای صلح و در آغوش گرفتن جهان و حفاظت از آرامش دنیا.

المپیاد زبان چینی برای دومین بار در دانشگاه تهران برگزار شد و این دوره اولین دوره‌ای بود که این مسابقات به صورت حضوری برگزار می‌شد.

مبینا مرادخانی از دانشگاه تهران و آرزو شیخی از دانشگاه علامه طباطبایی به ترتیب به عنوان قهرمان و نایب قهرمان این المپیاد شناخته شدند. همچنین کیا هوشمند از دانشگاه تهران عنوان استعداد برتر در حوزه نمایش هنری، فاطمه بهزادنژاد از دانشگاه اصفهان عنوان استعداد برتر در حوزه ظرفیت‌های زبان‌آموزی، آرزو شیخی از دانشگاه علامه طباطبایی عنوان استعداد برتر در حوزه تلفظ دقیق آواهای چینی و مبینا مرادخانی از دانشگاه تهران عنوان استعداد برتر در حوزه مهارت‌های کلامی را کسب کردند.

مهسا قراچه، فاطمه پشتوار، حانیه کشاورزی، زهرا وارسته، فرنوش سمیعی فرخی، فاطمه نوابی، مهرناز کاوه کسمایی، غزاله ایزدی، حانیه دهقانپور، ریحانه ذکاوتی، فریماه حاجی مهدی قلی و زهرا پوررمضان نیز به عنوان استعداد برتر زبان چینی در ایران شناخته شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار