رئیس اداره استعداد درخشان چهارمحال و بختیاری:

المپیاد انتهای خط نیست

شهرکرد (پانا) - رئیس اداره استعداد درخشان چهارمحال و بختیاری گفت المپیادهای علمی برای ایجاد شور و هیجان در پیکره‌ آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود درواقع المپیاد ها انتهای خط نیستند، بلکه شروع مسیر هستند.

کد مطلب: ۱۳۸۰۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
المپیاد انتهای خط نیست

فاطمه رئیسی، رئیس اداره استعداد درخشان آموزش و پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری امروز در گفت‌وگو با پانا گفت: «المپیادهای علمی برای ایجاد شور و هیجان در پیکره‌ آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود. درواقع المپیادها انتهای خط نیستند، بلکه شروع راه هستند.»

وی افزود: «در سال۱۴۰۰_۱۴۰۱ در استان ما یک هزار و۸۵۹ نفر ثبت‌نامی داشتیم که این افراد در ۱۴رشته در آزمون شرکت کردند. المپیاد در پایه های دهم، یازدهم و یک رشته برای پایه دوازدهم برگزار شد. از این تعداد ۱۶۷ نفر به مرحله دوم راه پیدا کردند که در مرحله‌ تابستان ۴نفر از کل استان انتخاب شدند که هر ۴نفر در این مرحله مدال گرفتند.»

رئیسی ادامه داد: «این افراد در ۳رشته‌ اقتصاد، سلول های بنیادی و علوم زمین انتخاب شدند، در رشته‌ اقتصاد ۲نفر آتنا مهران‌فر و زهرا کریم‌زاده در رشته‌ سلول های بنیادی نگار مقدس و در رشته علوم‌زمین هم مریم صفایی از آموزشگاه های فرزانگان شهرکرد، فرزانگان بروجن و نمونه پژوهش شهرکرد بودند.»

زهرا کریم‌زاده نخبه منتخب نیز در این خصوص گفت: «مشکل اصلی که وجود دارد و همه‌ ما شاهد آن هستیم ضعف مدیریتی و مشکلات اقتصادی است. همچنین اگر سعی کنیم به رشته هایی که مرتبط با این مشکلات هستند بیشتر رسیدگی کنیم، می‌تواند در حل مسائل و مشکلات کمک بسیاری کند.»

مریم صفایی‌راد نخبه منتخب دیگر نیز بیان کرد: «من در المپیاد شیمی شرکت کردم، اما به خاطر نبود امکانات و عدم همکاری مدرسه مجبور شدم شیمی را رها کنم و به نظرم یکی از دلایلی که در استان ما المپیاد زیاد رواج ندارد همین است که امیدوارم در سال های آینده این مشکلات حل شود.»

رئیسی در پایان ضمن تشکر از کلیه عوامل برگزاری المپیاد گفت: «از همکاران پر تلاشمان که این انگیزه را در بچه ها به وجود آوردند و کمک کردند و همچنین از خانواده هایی که قطعا در صف اول حمایت هستند تشکر می‌کنیم. انشالله با انتخاب مسیر نخبگی بتوانید موفق و پیروز باشید و ما شاهد افتخارآفرینی شما در سال های آینده برای استان و کشورمان باشیم.»

دانش آموز خبرنگار پانا: شراره حاتمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار