مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات تاکید کرد:

ضرورت کیفیت‌بخشی به مدارس شبانه‌روزی و ایجاد کارگاه‌های مهارت‌آموزی

کلات(پانا) - مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات تاکید کرد کیفیت‌بخشی در مدارس شبانه‌روزی و ایجاد کارگاه‌های مهارت‌آموزی با شعار «هر دانش‌آموز خوابگاهی، یک مهارت‌»، باید اتفاق بیفتد، چرا که هر فردی در‌ مدارس شبانه‌روزی باید در پایان سال تحصیلی مهارتی را بیاموزد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت کیفیت‌بخشی به مدارس شبانه‌روزی و ایجاد کارگاه‌های مهارت‌آموزی

رمضان پروانه مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات در نشست هم اندیشی و همفکری حوزه معاونت آموزشی ضمن تقدیر از زحمات آنها بیان کرد: با تمامی فراز و فرودها این سال تحصلی نیز در حال پایان است و در ابتدا باید تمامی نقاط قوت و ضعف طرح و برنامه های اجرا شده را احصا کرد تا اگر موردی وجود دارد، برای آینده ای که پیش رو داریم رفع شود.

پروانه گفت: با همت شما عزیزان در حوزه آموزش، شاهد برگزاری کارگاه ها و جلسات متنوع و پرباری برای همکاران بودیم که جای تقدیر دارد. در سه سال اخیر در توازن بین رشته ای، شاهد رشد خوبی در مدارس مربوطه بودیم، اما لازم است تلاش بیشتری برای رسیدن به وضعیت ایده آل و مطلوب داشته باشیم.

وی از درصد شرکت کنندگان و رشد قابل قبول در جشنواره نوجوان خوارزمی در طول سال تحصیلی ابزار خرسندی کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید یکی از برنامه هایی که در دستور کار قرار داده ایم کیفیت بخشی به مدارس شبانه روزی و ایجاد کارگاه های مهارت آموزی با شعار هر دانش آموز خوابگاهی، یک مهارت است، بوده است. چرا که باید هر فردی که در‌ مدارس شبانه روزی مشغول به تحصیل است و وقت کافی نیز در اختیار دارد، در پایان سال تحصیلی مهارتی را بیاموزد.

این مقام مسئول در جمع همکاران حوزه آموزش عنوان کرد: در پروژه مهر سال گذشته در سطح استان جایگاه قابل قبولی داشتیم، در تابستان پیش رو نیز این مهم باید توسط کارگروه های مربوطه به جد دنبال و موضوعات با جزئیات پیگیری شوند.

یکی دیگر از موضوعات مهمی که در این نشست به آن پرداخته شد، "بازماندگان از تحصیل" بود که مدیر دستگاه تعلیم و تربیت کلات در این خصوص گفت: در شهرستان کلات نباید بازمانده از تحصیل داشته باشیم و لازمه تحقق این امر پای کار بودن همه ارکان آموزش و پرورش، مدیران مدارس و پیگیری وضعیت ثبت نام دانش آموزان در پایه های بالاتر است. در این موضوع باید به صورت ویژه وقت گذاشته شود. با وجود اینکه در شهرستان مدارس شبانه روزی وجود دارد، اما برخی از خانواده های ساکن در روستاهای دورتر، از ادامه تحصیل فرزندانشان جلوگیری می کنند. از راهبران، مدیران و کارشناسان اداری خواستارم با برنامه ریزی و حضور در‌ روستاهایی که بیشترین ترک تحصیل را دارند، نسبت به آگاه سازی اولیا اهتمام ویژه داشته باشند، قطعا اگر پس از پایان دوره ابتدایی، دانش آموزان در محیط خوابگاهی حضور یابند و امکانات و خدمات را مشاهده کنند، از بروز این مشکل جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه به موضوع انتخاب و انتصاب مدیران پرداخت و عنوان کرد: در انتخاب و انتصاب مدیران جدید مدارس درایت لازم را داشته باشند. داشتن تعهد کاری، جوان و انقلابی بودن، جهادی بودن، تخصص، تجربه و ... از شاخصه های یک مدیر است که در این فرآیند باید به آن دقت کامل شود و از هم اکنون نسبت به شناسایی نیروهای توانمند اقدام و پس از طی مراحل لازم قبل از شروع سال تحصیلی مدیران مد نظر انتخاب و انتصاب شوند.

مدیر آموزش و پرورش کلات در پایان افزود: امیدواریم همه موضوعات و برنامه هایی که در دستور کارمان داریم منجر به بروز اقدامات مثبت و مثمرثمر باشد و با جهادی عمل کردن در سال تحصیلی جدید شعار روز اول، درس‌اول همچون سنوات قبل محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار