معاون پرورشی آموزش و پرورش کاشمر:

هدف اصلی امام از انقلاب اسلامی، رشد معنوی و اخلاقی جامعه بود

امام خمینی(ره) مرد عمل بود

کاشمر (پانا) - معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشمر گفت هدف اصلی امام خمینی (ره) از انقلاب اسلامی، رشد معنوی و اخلاقی جامعه و مهذب شدن آحاد آن جامعه بود و سایر اهداف نظیر استقلال، آزادی، عدالت و رفاه اجتماعی از اهداف متوسط انقلاب است. 

کد مطلب: ۱۳۷۷۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی امام از انقلاب اسلامی، رشد معنوی و اخلاقی جامعه بود

سعید آخرتی اظهار کرد:«امام خمینی(ره) اسلام را زنده کرد و به‌دنبال حاکمیت اسلام بود. وی برای اسلام و دین کار کرد. هر کس برای اسلام و دین کار کند، محبوب دل‌ها می‌شود و یکی از رازهای عشق و محبت مردم نسبت به امام راحل(ره) را باید در این نکته جست‌وجو کرد.»

وی تاکید کرد: «امام خمینی(ره) مرد عمل بود. هرچه می‌گفت عمل می‌کرد این‌طور نبود دستور بدهد دیگران به چیزی عمل کنند، اما خودش عمل نکند، داشتن اهتمام به مسائل انقلاب، دینی، اجتماعی از ویژگی‌های بارز امام بود مردم هر کس را ببینند که مرد عمل است او را دوست دارند.»

آخرتی در ادامه خاطرنشان کرد:«برای همه دانش آموزان ضرورت دارد که چندین بار وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره) را بخوانند، به ویژه قسمت هایی که به نوجوانان و جوانان توصیه دارند. امام خمینی (ره) در بخشی از وصیت‌نامه سیاسی-الهی خود خطاب به جوانان نوشته‌اند: وصیت اینجانب به جوانان عزیز دانشسراها و دبیرستانها و دانشگاه‌ها آن است که خودشان شجاعانه در مقابل انحرافات قیام نکند، تا استقلال و آزادی خود و کشور و ملت خودشان مصون باشد.»

معاون پرورشی آموزش و پرورش کاشمر در ادامه گفت: «چون این انقلاب، انقلاب الهی است و مکتب امام خمینی(ره) خالص و الهی است، نمونه‌ آن را می‌توان در خبر فتح خرمشهر به امام دید، که فرمود: «خدا خرمشهر را آزاد کرد» یا در ماجرای شکست آمریکا در طبس فرمودند شن‌ها و بادها مامور خدا بودند، این تفکر خالصانه امام خمینی(ره) است. از دیگر ویژگی‌های مکتب امام خمینی(ره) اخلاق مداری، اصرار به کمک و رسیدگی امور نیازمندان، توصیه به مردمی بودن و دوری از اشرافی گری مسؤلان و توجه نگاه عدالت‌گستری بود.»

آخرتی افزود: «امام خمینی (ره) می فرمایند: من امیدوارم خدای تبارک و تعالی به شما جوان‌ها عزت، سلامت و سعادت عنایت فرماید. من از خدای تبارک و تعالی استقلال کشور خودمان را و آزادی خودمان را مسئلت می کنم. شما جوان‌ها که در این مدت زحمت کشیدید، و از حالا به بعد هم وظیفه دارید، شما ذخیرۀ ما هستید و من خدمتگزار شما هستم ؛ من امید دارم به شما؛ امید من به شما جوانان است، امید من به شما دبستانیهاست، امید من به شماست که انشااللّه مقدرات کشور ما بعد از این در دست شماها باشد و شماها وارث این کشور باشید.»

وی در پایان تاکید کرد:«هدف اصلی و نهایی رهبر فقید انقلاب ایران و تمام کسانی که به ندای ایشان لبیک گفتند و تا پای جان مبارزه کردند و این انقلاب را 22 بهمن ماه سال 57 به پیروزی رساندند، نه رفاه، نه عدالت اجتماعی، نه استقلال و نه آزادی بود؛ بلکه از نظر امام راحل همه این امور هدف متوسط و میانی است و هدف اصلی، رشد معنوی و اخلاقی جامعه و مهذب شدن آحاد آن است.»

خبرنگار دانش آموز: سید امیر سالاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار