آغاز اجرای مرحله دوم طرح شاداب‌سازی مدارس در اردبیل

اردبیل (پانا) - مرحله دوم طرح بهسازی و شاداب‌سازی مدارس کشور، موسوم به طرح شهید عجمیان با هدف انتقال فرهنگ کار مجاهدانه به دانش‌آموزان در استان اردبیل آغاز شد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای مرحله دوم طرح شاداب‌سازی مدارس در اردبیل

محمدرضا عامریان ،دبیر اجرایی طرح شهید عجمیان وزارت آموزش و پرورش در آیین آغاز مرحله دوم این طرح در مدرسه هانیه شهرستان اردبیل اظهار کرد: مرحله دوم این طرح در این استان آغاز شد و مهم‌ترین هدف آن در کنار شاداب‌سازی مدارس، تربیت دانش‌آموزان برای دریافت فرهنگ کار مجاهدانه و تلاش فی سبیل‌الله است و از سپاه و بسیج انتظار داریم گروه‌های جهادی خود را وارد مدارس کنند و آموزش و پرورش نیز از این گروه‌ها استفاده کند.

وی ادامه داد: ۹ کارگروه در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر فعال است و این قرارگاه تسهیلگر فعالیت این کارگروه‌هاست و نگاه ما به کارها، کار جهادی است و زمانی کار جهادی شکل می‌گیرد که مدیر و معلم، آستین بالا زده و وارد میدان کار و تلاش شوند.

دبیر اجرایی طرح شهید عجمیان وزارت آموزش و پرورش گفت: کارگروه اصلی قرارگاه، کارگروه رصد فعالیت‌هاست و مدیران کل باید استانداران و اعضای شورای اسلامی شهرها را بر سر طرح و پروژه ببرند و همه امکانات بسیج شود تا کارهای نیمه‌تمام به سرانجام برسد و طرح مولدسازی نیز در این راستا بسیار مفید است.

عامریان افزود: مدرسه‌سازی فقط کافی نیست و خیران مدرسه‌ساز باید مدرسه یاری را نیز راه‌اندازی کنند و مراد از آن ، کمک در مسائل فرهنگی است و در این حوزه نیز به خیران و گروه‌های جهادی نیازمند هستیم و نیاز ما به کمک‌های فکری و فرهنگی، خیلی بیشتر از نیاز به اعتبارات است.

کلام اله صفری ،مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل بات اشاره به اینکه توسعه متوازن در آموزش و پرورش به معنای رشد تمام بعدی در حوزه های آموزشی، تربیتی و تجهیز و نوسازی مدارس است، افزود: در این راستا اقدامات ارزشمندی با استفاده از ظرفیت‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز، بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سطح این استان انجام شده است که جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

وی تصریح کرد: قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به معنی برخورداری برابر از ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی برای فقرزدایی و رسیدگی به مناطق محروم است و اکنون بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ معلم نیکوکار برای تقویت درسی دانش‌آموزان آماده هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تعدادی دانش‌آموز همیار معلم نیز داریم که برای تقویت تحصیلی سایر دانش‌آموزان از آنها استفاده می‌شود و دراین راستا تعدادی بسته‌های حمایتی نیز در میان دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار توزیع کرده ایم.

صفری اظهار کرد: یکی از اقدامات اساسی در بحث محرومیت زدایی، توسعه فضاهای ورزشی است و در این راستا سهمیه این استان از طرح شهید سلیمانی احداث ۳۸ چمن مصنوعی درسطح واحدهای آموزشی این استان می باشد، که در حال حاضر ۲۳ مورد آن با اولویت مدارس محروم و مناطق آسیب‌پذیر به مرحله بهره برداری رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار