معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی کشور:

تربیت بیش از ۱۰۰۰ مربی در فارس، اقدامی بی‌نظیر در عرصه فعالیت‌های دانش‌آموزی است

شیراز (پانا) - معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی کشور، در جمع مربیان پیشتاز استان فارس، اجرای طرح تُما، توسعه مهارت‌های اجتماعی مربیان در استان فارس و آموزش بیش از یک هزار مربی در این طرح را حرکتی ارزشمند دانست و گفت پس از سال‌ها برای نخستین بار است که چنین آموزشی به صورت هدفمند در سازمان دانش‌آموزی و توسط استان فارس برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۴۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تربیت بیش از ۱۰۰۰ مربی در فارس، اقدامی بی‌نظیر در عرصه فعالیت‌های دانش‌آموزی است

رحمت رضایی با اشاره به نقش و جایگاه مربیان در تربیت تشکیلاتی دانش‌آموزان و اهمیت شبکه‌سازی در فعالیت‌های پرورشی، از مربیان خواست تا به عنوان مربیان تشکیلات پیشتازان، از انجام کار تشکیلاتی غافل نشوند و اساس فعالیت خود را بر کار تشکیلاتی بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه مهارت‌های تشکیلاتی نیازمند بازخوانی و بازتعریف هستند، گفت: وقتی امروز ما در اردو حرف از هوش مصنوعی و مهارت‌های زندگی متناسب با این علم را به دانش‌آموزان خود آموزش می‌دهیم بر مبنای اهمیت بازخوانی مهارت‌ها است.

وی ادامه داد: بازتعریف مهارت‌‌ها به معنای حذف مهارت‌های تشکیلاتی پیشین نیست، بلکه دانش‌آموز و دانشجویان ما همچنان نیازمند فراگیری آموزش‌های پایه چون اصول طبیعت‌گردی، کوهپیمایی، جهت‌یابی و... هستند.

وی افزود: در بحث فناوری‌های نوین، کار و فناوری، مثل هوش مصنوعی و... چارچوب‌هایی تعریف کرده‌ایم و آموزش‌های آن در حال تدوین و آماده سازی است.

وی از مربیان خواست تا با آموزش مهارت‌های پایه به دانش‌آموزان و خلاقیت و ابتکارات خود دانش‌آموزان را در فعالیت‌های گروهی سهیم کنند و از این طریق در هویت و نقش‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان موثر باشند.

لازم به ذکر است طرح تُما بر مبنای سند تحولی سه ساله سازمان دانش‌آموزی با رویکرد نوجوانان حرم، یک دورنمای سه ساله برای مربیان این سازمان است که با توجه به خلا وجود مدرس متناسب با فضای تحولی برنامه‌ها و اهداف سازمان به‌منظور تربیت مدرسان با رویکرد نوین و تحولی طراحی و اجرا ‌شود.

دوره‌های آموزشی طرح «تُما»، توسعه مهارت‌های اجتماعی مربیان سازمان دانش‌آموزی استان فارس، از شنبه 30 اردیبهشت آغاز و تا روز دوشنبه یک خرداد ادامه دارد و مرحله حضوری آن در تابستان، با حضور افرادی که دوره آنلاین را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، برگزار خواهد شد و مدرسین استانی به دوره‌های کشوری اعزام خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار